گیلان

تعویض سیم‌های برق خط دومداره پست لاهیجان ۲

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از آغاز عملیات اجرایی پروژه تعویض سیم‌های ۱۴ پایه خط دومداره پست لاهیجان ۲ به طول تقریبی ۳/۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، بهمن داراب‌زاده اظهار داشت: پست لاهیجان ۲ با بار حدود ۳۶ مگاولت آمپر، تامین انرژی برق مشترکین بخش زیادی از مرکز شهرستان لاهیجان و نواحی اطراف آن را برعهده دارد که حدود ۱۴ پایه و سیم‌های خط این پست قدیمی‌تر بوده و در بارش‌های سنگین برف در سال‌های ۸۳، ۸۶، ۹۶ و ۹۸ به شدت آسیب دیده‌اند.

وی اضافه کرد: با پیش‌بینی اینکه در بارش‌های احتمالی برف امسال خط دومداره پست لاهیجان ۲ دچار مشکل شود و منجر به اخلال در امر تغذیه پست و بی‌برقی بخشی از مشترکان شود، پروژه‌ای تحت عنوان برکناری و سیم کشی ‌هادی‌های ۱۴ پایه از خط دو مداره لاهیجان ۲–سیاهگلده، لاهیجان ۲– لاکان به طول تقریبی ۳/۵ کیلومتر تعریف شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه به اهمیت این خط، عملیات اجرایی این پروژه توسط پیمانکار پروژه آغاز شده است و پیش بینی می‌شود در بهمن‌ماه امسال این پروژه اتمام و به بهره برداری برسد.

داراب‌زاده افزود: شرایط بسیار پیچیده ای از نظر اجرای پروژه‌ها در استان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص استان، وجود دارد. شروع فصل بارندگی و تعدد روزهای بارانی، شالیزار بودن منطقه و عدم دسترسی آسان ماشین آلات به پای دکل‌ها از جمله مشکلات اساسی در اجرای این پروژه می‌باشد.

شایان ذکر است که پارگی سیم فاز وسط خط لاکان مابین دکل ۲ و ۳ که کلمپ شده است، پارگی سیم فاز بالای خط لاکان مابین دکل ۴ و ۵، پارگی سیم فاز بالای سیاهگلده و فاز بالا و پایین لاکان ما بین دکل ۵ و ۶، پارگی سیم فاز وسط و پایین خط لاکان مابین دکل ۶ و ۷ و پارگی سیم‌های دو فاز در سه نقطه و بانداژ شدن آن در چند نقطه از جمله مشکلات اساسی این خط بود که منجر به تعریف پروژه برکناری سیم‌های این خط شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=60650
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن