گیلان

تعداد جان باختگان کرونا در گیلان به بیش از 1750 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به بستری بیش از ۳۲ هزار نفر بر اثر کرونا در استان گفت: بیش از یک‌هزار و ۷۵۰ نفر در گیلان طی یک سال اخیر، بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

به گزارش تفاهم آنلاین، ارسلان سالاری با بیان اینکه در آستانه یک سالگی بحران کرونا قرار داریم، اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون در کلیه بیمارستان‌های گیلان ۳۲ هزار بیمار کرونایی بستری داشتیم که ۱۰۰ هزار نفر تست پی‌سی‌آر و ۴۰ هزار نفر نیز تست رپید انجام دادند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، بیان کرد: ۷۴ نفر از این افراد در آی‌سی‌یو بوده و ۲۶ نفر از بیماران نیز بدحال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به اینکه گیلان جز اولین استان‌های درگیر کرونا بود که به دلیل ضعف زیرساخت‌ها و بالا بودن شدت و کمیت کرونا خسارت‌های زیادی دید، افزود: در حال حاضر، ۵۰ تا ۷۰ نفر در گیلان ماهانه بر اثر ابتلاء به کرونا فوت می‌کنند.

سالاری عنوان کرد: ۱۸۰ هزار نفر از ۳۰۰ هزار سالمند استان به صورت تلفنی پایش شدند و ۲۵۰۰ نفر نیاز به مراقبت داشتند و ۶۲۵ نفر نیز تحت قرنطینه قرار گرفتند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=64616
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن