یادداشت

تعادل دو کفه ترازو، بین کار و خانواده

اگر در گذشته کارآفرینی را جز کارهای مردانه می دانستند، اما امروزه قطع به یقین زمانه تغییر کرده و زنان و بالاخص مادران وارد عرصه های گوناگون بازار کار شده اند

در سال های اخیر زنان تاثیر گذاری غیر قابل انکاری را در دنیای کسب و کار دارند و به راحتی حد و مرز جنسیت را کنار زده و به سمت و سوی خود اشتغالی و خودکارفرمایی همراه با افزایش فعالیت های کارآفرینانه در حال حرکتند. کارآفرینانی با اراده ای آهنین، که با تلاش مستمر و گاه شبانه روزی در چرخاندن چرخ های اقتصاد کشور نقش آفرین هستند. زنان در کشورهای در حال توسعه، امید اول برای ارتقای خانواده ها و رشد و توسعه کشورهای خود محسوب می شوند و به همین علت یکی از مهم ترین معیارها جهت سنجش درجه توسعه یافتگی یک کشور، میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارا هستند.

وجود مادران کارآفرینی که با همت و خودباوری با تلاش و پشتکاری وصف ناشدنی روحیه ای بالا و با ایجاد اعتماد به نفس الگویی برای سایر بانوان و مادران سرزمینشان هستند. زنانی که با روحیه ای لطیف، پس از همبازی شدن با کودکانشان با اقتدار راهی اتاق هیات مدیره شده و یک مدیر موفق در سطح جهانی هستند. البته مادر بودن و اداره کردن کسب و کار به طور همزمان مزایا و معایب خود را دارد. چرا که اکثر مادران کارآفرین نگران تداخل بین کار و زندگی بچه ها هستند. چرا که آن ها زندگی زناشویی خود را را به کارشان گره زده اند. از اینرو مشاهده می شود بعد از مادر شدن از هر سه نفر یک نفر بطور دائم و یا و موقت شغل خود را ترک کرده اند. گرچه آمارها نشان میدهد که ۹۳ درصد آن ها قصد برگشتن به کار را دارند. اما تقریبا تنها یک نفر از چهار نفر مجددا وارد حوزه ی کسب و کار می شود. شاید بسیاری از مادران با خود بیاندیشند که واقعا شایستگی کارآفرین شدن را ندارند. چرا که نه مدیریت کردن کسب و کار، کار آسانی است و نه مدیریت یک خانواده. چه برسد که بخواهیم از پس انجام هر دو کار برآییم، آن هم به نحو احسن. در تمام دنیا نمونه های بسیاری از موفقیت مادران کارآفرین می توان نام برد. مادرانی که با تلاشی مضاعف نه تنها خود قله های موفقیت را طی کرده اند، بلکه توانسته اند عزت نفس و امید را در ذهن مادران بسیاری تداعی نمایند.

در سال های اخیر زنان تاثیر گذاری غیر قابل انکاری را در دنیای کسب و کار دارند و تلاش می کنند فاصله تاریخی خود را با مردان، در این عرصه کاهش دهند. کارآفرینانی با اراده ای آهنین، که با تلاش مستمر و گاه شبانه روزی در چرخاندن چرخ های اقتصاد کشور نقش آفرین هستند. زنان در کشورهای در حال توسعه، امید اول برای ارتقای خانواده ها و رشد و توسعه کشورهای خود محسوب می شوند و به همین علت یکی از مهم ترین معیارها جهت سنجش درجه توسعه یافتگی یک کشور، میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارا هستند. البته سایر اعضای خانواده در همراهی مادران کارآفرین نقش مهمی دارند. اینکه همسران و فرزندان به زن یک خانواده ایمان داشته باشند و او را حمایت کنند پشتوانه ی بزرگی برای رسیدن به موفقیت یک زن است. باید پذیرفت که واقعا یک زن موفق در عرصه جهانی بودن و در عین حال برای فرزندانت مادری کردن کار آسانی نیست. بی تردید که زنانی با این خصوصیت شگفت انگیزند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65627
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن