اجتماعی

تصمیم‌گیری درباره افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی تهران در جلسه امروز شورای شهر

رئیس شورای شهر تهران درباره افزایش نرخ کرایه‌ها در پایتخت تصریح کرد: امروز این مسئله در جلسه مطرح خواهد شد.

به گزارش تفاهم انلاین به نقل از تسنیم، محسن هاشمی در حاشیه برگزاری جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران که در روزهای یکشنبه برگزار می‌شود امروز با حضور حناچی شهردار تهران برگزار شد.

رئیس شورای شهر تهران درباره موضع جلسه هم‌‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران گفت: قرار بود به دو موضوع مسائل مالی شهرداری و انتصابات در شهرداری تهران پرداخته شود که با توجه به کمبود وقت تنها به انتصابات در شهرداری تهران پرداخته شد  و دیگر به مسائل مالی نرسیدیم.

هاشمی گفت: با توجه به اینکه تعداد اعضای شورای شهر تهران در جلسه هم‌اندیشی به حد نصاب نرسید بنده از شهردار تهران خواستم که اگر کاری دارند جلسه را ترک کنند تا در جلسه بعدی به موضوعات مالی پرداخته شود.

وی همچنین درباره صحبت‌های اعضای شورای شهر تهران درباره انتصابات خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال پایانی شورا قرار داریم قاعدتاً انتصابات با دقت بیشتری انجام می‌شود؛ ضمن اینکه قرار بود اعضای شورای شهر تهران 48 ساعت قبل از انجام انتصابات به‌ویژه در سطح معاونین و مدیران ارشد سازمان‌ها، در جریان امور قرار گیرند تا چنانچه نظری دارند، اعلام کنند.

هاشمی درباره افزایش نرخ کرایه‌ها در پایتخت تصریح کرد: امروز این مسئله در جلسه مطرح خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین درباره واگذاری واگن از سوی دولت به شهرداری تهران، گفت: امیدوارم دولت به تعهد خود درباره واگذاری واگن عمل کند. همچنین هر مصوبه قانونی که در این باره نیاز بود در شورای شهر تهران تصویب شده است.

سید آرش حسینی میلانی در دویست و چهل و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: درگذشت خسرو آواز ایران، استاد محمدرضا شجریان را به خانواده وی و ملت ایران تسلیت گفته و بابت عدم حضورم در مراسم شجریان عذرخواهی می‌کنم.

وی با اشاره به جشنواره عکس درختان کهن تهران اظهار کرد: از آقای مسجدجامعی، شورایاران محلات تهران و سازمان بوستان‌ها به منظور برپایی جشنواره درختان کهن تشکر می‌کنم. در آن نمایشگاه 70 عکس از درختان کهن تهران به نمایش گذاشته شد و مقرر شد پلاک‌هایی برای درختان با عمر بیش از 100 سال در محلات نصب شود. همچنین گرامی‌داشت درختان تهران از جمله برنامه‌های ثابت هفته تهران تبدیل شده است.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در تذکری درباره لزوم ارزیابی زیست محیطی خط 10 مترو تهران تصریح کرد: جریان آب ناشی از بارش‌های کوهستانی و ذوب برف برای تغدیه آبخوان دشت تهران، به ناچار باید از سازند آبرفتی شمیرانات و کن عبور کند. این سازند آبرفتی در محدوده شمیرانات از ضخامت کمی برخودار است.

حسینی میلانی با اشاره به ساخت‌وسازها خاطرنشان کرد: ساخت‌وسازهایی که باعث انسدادهای زیرسطحی در امتداد شرقی – غربی پهنه شمیرانات و کن شود، می‌تواند موجب اختلال در رژیم تغذیه آبخوان تهران و افزایش تصاعدی کسری آبخوان شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در اسرع وقت اقدام لازم برای مطالعات ارزیابی محیط زیستی خط 10 مترو را در دستورکار قرار داده تا در چارچوب نظام ارزیابی پروژه‌های عمرانی، اثرات منفی طرح بر محیط زیست شفاف شود و راهکارهای لازم برای کاهش و مدیریت اثرات منفی طراحی و اجرا شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49574
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن