صنعت-معدن-تجارت

تشکیل280 هزار فقره پرونده تخلف صنفی

معاونت طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد: طبق آمارهای گردآوری شده در سال ۱۳۹۹ تعداد پرونده‌های تخلف با ۳.۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به ۲۸۰ هزار فقره رسید.

به گزارش تفاهم آنلاین، بر اساس این آمار در سال ۱۳۹۹، بیش از ۲۸۰ هزار فقره پرونده تخلف صنفی تشکیل شد که این تعداد در مدت مشابه سال قبل آن (۱۳۹۸) حدود ۲۷۰ هزار فقره بوده است.

از سوی دیگر در سال ۱۳۹۹، نزدیک به ۳۴۶ هزار فقره تخلف صنفی در چارچوب بازرسی و کنترل‌های انجام شده کشف شد که با احتساب این آمار در مدت مشابه سال قبل آن (۳۴۵.۴ هزار فقره) افزایش ۰.۲ درصدی یافت.

در این بازه زمانی بیش از ۱۵۵.۴ هزار فقره رسیدگی به شکایات مردمی انجام شد.

همچنین، آمارهای اعلامی نشان می‌دهد که بازرسی و کنترل واحدهای صنفی در سال ۱۳۹۹ افزایش ۶.۷ درصدی داشت. در سال ۱۳۹۹ حدود ۴.۳۳ میلیون فقره بازرسی و کنترل از واحدهای صنفی انجام شد. میزان بازرسی‌های انجام شده در سال ۱۳۹۸ (مدت مشابه) ۴.۰۶ میلیون فقره بود.

بر اساس اعلام وزارت صمت مردم در سراسر کشور می‌توانند گرانفروشی، احتکار و اختفاء، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه، عدم صدور فاکتور و هرگونه تخلف در حوزه اقتصادی را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استان‌ها به ثبت برسانند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=68368

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن