اجتماعی

تسهیل دسترسی مسافران مترو به پایانه های تاکسی و اتوبوس

دسترسی شهروندان در مبادی ورودی یا خروجی ایستگاه‌های مترو به ایستگاه‌ها یا پایانه‌های تاکسی و اتوبوس تسهیل می شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، نخستین نشست بررسی تامین فضاهای لازم جهت احداث پایانه‌های اتوبوس و تاکسی در کنار ایستگاه‌های در شرف احداث متروی تهران با هدف کمک به بهره‌برداری بهتر از ایستگاه‌های مترو، تسهیل دسترسی شهروندان از ایستگاه‌های مترو به سایر شیوه‌های حمل و نقلی و همچنین کاهش ترافیک در سطح شهر برگزار شد.

این جلسه بررسی تامین فضاهای دسترسی به مسیرها و پایانه‌های اتوبوس و تاکسی در مجاورت ایستگاه‌های در حال تکمیل متروی تهران با حضور مدیران دست‌اندرکار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و شرکت مترو در محل دفتر معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار شد.

طبق این طرح، دسترسی شهروندان در مبادی ورودی یا خروجی ایستگاه‌های مترو به ایستگاه‌ها یا پایانه‌های تاکسی و اتوبوس تسهیل خواهد شد. اجرای این برنامه بر اساس پیش‌بینی‌های ترافیکی انجام می‌شود تا نه تنها پیاده و سوار شدن مسافران، اختلالی در تردد سایر خودروها ایجاد نکند بلکه خطوط تاکسی و اتوبوس بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن، مسافران را به ایستگاه‌های مترو رسانده و نقش تغذیه کننده مسافری ایستگاه‌ها را ایفا کنند.

بر اساس این گزارش با اجرایی شدن طرح مذکور، یک شبکه کامل حمل و نقلی شامل مجموعه‌ای از خطوط تاکسی، اتوبوس و مترو ایجاد می‌شود که در تلاقی و تقاطع با یکدیگر، شرایط جابه‌جایی مسافر بین شیوه‌های مختلف حمل و نقل را تسهیل کرده و در بهینه سازی عملکرد حمل و نقل عمومی، مهمترین نقش را ایفا می‌کند.

طراحی این شبکه به‌گونه‌ای انجام می‌شود که یک مسافر از مبدا حرکت و حداکثر با ۵ دقیقه پیاده‌روی بتواند به اولین ایستگاه حمل و نقل عمومی رسیده و پس از استفاده از انواع شیوه‌های حمل و نقلی، مجدداً در فاصله زمانی حداکثر ۵ دقیقه پیاده‌روی تا مقصد، از وسیله نقلیه مورد استفاده پیاده شود.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تلاش است با مشارکت مناطق ۲۲ گانه و هم‌زمان با افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید مترو در کنار ورودی‌ها یا خروجی‌های این ایستگاه‌ها، دسترسی به سایر شیوه‌های حمل و نقلی را تامین و تسهیل کند. از سوی دیگر آن دسته از ایستگاه‌های مترو که درگذشته به بهره‌برداری رسیده و فاقد دسترسی مناسب به تاکسی و اتوبوس هستند نیز در این برنامه مدنظر معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار دارند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=43398
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن