ورزشی

تراکتور؛ بدون ستاره؛ بدون هوادار

تیم تراکتور یکی از تیم‌های باسابقه و ارزشمند در لیگ برتر ایران است. این تیم علیرغم تلاشهای بسیار هنوز نتوانسته مقامی در لیگ برتر کسب نماید. کسب دو قهرمانی جام حذفی تنها دستاورد این تیم در رقابت‌های داخلی است. امسال این تیم با مربیگری علیرضا منصوریان و حضور بازیکنان باتجربه و تازه‌نفس امید زیادی برای موفقیت در لیگ برتر دارد.

به گزارش تفاهم آنلاین، قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه آسیایی دستاوردهای ارزشمند تیم تراکتور در لیگ نوزدهم بود. با این وجود برای فصل جدید تغییرات بنیادی در ساختار این تیم رخ داد. علی منصوریان به عنوان سرمربی و محمد علیپور به عنوان مدیر باشگاه منصوب شدند تا ترکیب برنده باشگاه نفت تهران در سال گذشته این بار در تراکتور به کار خود ادامه دهند.

گرچه مالک این باشگاه از لحاظ مالی به خوبی از تیم حمایت می‌کند و این تیم از لحاظ تجهیزات و امکانات رفاهی شرایط بسیار خوبی دارد ولی هنوز تا رسیدن به جایگاه یک باشگاه حرفه‌ای فاصله دارد. تغییرات پی در پی مدیریتی نشان می‌دهد حتی واگذاری این تیم به بخش خصوصی نتوانسته آن را به یک باشگاه حرفه‌ای تبدیل کند.

نقل و انتقال بازیکنان تراکتور نیز مثل همیشه حرف و حدیث‌های فراوانی داشت. برخی از هواداران جای خالی ستاره‌های فصل قبل را قابل تأمل می‌دانند و برخی دیگر تیم جدید را پر از ستاره‌های تازه‌نفس می‌دانند.

لیست غایبان تراکتور

در فصل نقل و انتقالات و حتی پیش از آن، بازیکنان ارزشمند زیادی این تیم را ترک کردند. می‌توان گفت بازیکنانی از تمام پست‌ها این تیم را ترک کردند.

این تغییرات با خروج رشید مظاهری از دروازه آغاز شد. پس از آن رضا اسدی، ایمان سلیمی، ابوالفضل رزاق‌پور، ساسان انصاری و محمدرضا آزادی نیز از تیم خارج شدند. بازیکنان خارجی ویلیام میمبلا و یوکیا سوگیتا که در بین هواداران تراکتور محبوبیت زیادی داشتند نیز این تیم را ترک کردند.

ترکیب تیم تراکتور در لیگ بیستم

با ترک ستاره‌های فصل قبل، تراکتور با لیست 21 نفره سرمربی جدید خود وارد نقل و انتقالات شد. علیرضا منصوریان فهرست کاملی از بازیکنان مورد نظر خود را تدارک دیده بود که با اولویت‌بندی به مدیران باشگاه ارائه نمود. در نهایت در جریان نقل و انتقالات تمام لیست منصوریان تکمیل نشد.

تراکتور در این فصل سعید واسعی، هادی محمدی، خرم الحسینی، حمید بوحمدان، حبیب فرعباسی، محمد قادری و محمد مسلمی‌پور را از لیگ برتر جذب کرد. اسدی، قنبری و هخامنش نیز دیگر خریدهای تراکتور در این فصل بودند.

نکته قابل توجه این است که تیم تراکتور تنها حمزاوی عکاشه و اسدی را برای خط حمله در اختیار دارد ولی برای خط هافبک چندین بازیکن در اختیار دارد. بدیهی است انتخاب بازیکن نیمکت نشین به عملکرد بازیکن و تصمیم مربی بستگی دارد.

فصل درخشش تراکتورلیگ بیستم؛ فصل درخشش تراکتور؟

روشن است که علیرضا منصوریان تیم خود را برای درخشش در لیگ برتر مهیا کرده است. او در کنار لیست کاملی که برای جذب بازیکن جدید تدارک دیده بود بازیکنان باتجربه تیم نظیر اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی را نیز برای تیم حفظ کرد.

او با در نظر گرفتن ضعف تراکتور در خط دفاع، گزینه‌های جدیدی برای تقویت خط دفاع تیم جذب کرد. بنابراین مجموعه این تیم استعداد و انگیزه کافی برای درخشش در لیگ بیستم را در خود دارند.

تیم تراکتور چندین سال است که به عنوان یکی از تیم‌های حرفه‌ای در لیگ برتر به رقابت می‌پردازد. مسئولان این تیم در دوره‌های مختلف برای کسب موفقیت در لیگ برتر، نهایت تلاش خود را به کار بستند. با جذب مربیان حرفه‌ای و ترکیب بازیکنان توانمند ایرانی و خارجی آنها تمام تلاش خود را برای موفقیت در لیگ به کار بستند.

افراد نام آشنایی چون فرشاد پیوس، فیروز کریمی، مجید جلالی و یحیی گل محمدی سابقه مربیگری این تیم را دارند. با این وجود تاکنون جز دو قهرمانی جام حذفی چیزی نصیب این تیم نشده است. لذا تمام مسئولین و اعضای تیم از انگیزه کافی برای کسب جام در لیگ برتر برخوردارند.

اگر شرایط متفاوت لیگ بیستم که تیم‌ها باید بدون حضور هواداران خود به رقابت بپردازند تأثیر منفی در عملکرد آنها نداشته باشد می‌توان گفت تیم تراکتور شایستگی کسب رده‌های بالای جدول لیگ برتر را دارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=64224
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن