اقتصادی

تخلفات اداری در اجرای پروتکل‌های مقابله با کرونا با فوریت رسیدگی می‌شود

به گزارش ایرنا، این بخشنامه به تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون خدمات کشوری و با توجه بند ۹ مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در بیست و یکم تیرماه ابلاغ شد.

بند نهم مصوبه های ستاد ملی کرونا بر نحوه اعمال قانون با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی و همکاری موثر قوه قضائیه و نیروی انتظامی در زمینه ارائه دهندگان خدمات دولتی و اداری و ابلاغ اجرای پروتکل‌ها به عنوان دستور اداری و برخورد برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری بود.

برابر بخشنامه سازمان اداری و استخدامی آمده است که تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی (در هر سطح زمانی) موظفند به محض ابلاغ مصوبه های ستاد ملی مقابله با کرونا، پروتکل‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های وزارت بهداشت آنها را به بخش‌های مربوطه ابلاغ کنند. کارکنان دستگاه‌ها باید تمهیدات لازم برای اجرای موثر دقیق این پروتکل‌ها را فراهم کنند.

مطابق این بخشنامه هرگونه تخطی از اجرای مصوبه های ، ابلاغیه‌ها و پروتکل‌ها، یا کم کاری و سهل‌انگاری در این زمینه تخلف اداری است و مراجع ذیربط مکلفند موضوع را به هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه گزارش کنند.

در این بخشنامه تاکید شده برای صیانت از حقوق مردم، مراجعان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، چنانچه کارکنان از ماسک استفاده نکنند و یا با وجود اطلاع از ابتلا به ویروس کرونا در محیط کار حاضر شوند با قید فوریت و مطابق قانون به تخلفات اداری افراد رسیدگی و رای متقضی صادر می‌شود.

براساس این گزارش با گسترش شیوع بیماری کرونا، کارکنان ادارات و دستگاه‌ها موظف شدند در محط کار از ماسک استفاده کنند همچنین مقرر شد دو سوم کارکنان سر کار خود حاضر باشند و بقیه دورکار باشند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=34666
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن