گزارش

بیست و‌ چهارمین دوره رتبه بندی شرکت‌ های برتر ایران برگزار می شود

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی از برگزاری بیست و چهارمین رتبه بندی شرکت های برتر ایرانIMI100 و تعیین ۱۰۰ شرکت برتر بر اساس ۳۰ شاخص از جمله میزان فروش، صادرات، سود، بهره وری، میزان بدهی و… خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از شاتا، ابوالفضل کیانی بختیاری در نشست خبری بیست و چهارمین سال رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران با قدردانی از همکاری مستمر اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازی موضوعات کلان همچون اقتصاد مقاومتی و ساخت داخل، برگزاری رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران را در راستای اهداف کلان اقتصادی کشور خصوصا تحقق شعار سال عنوان کرد.

وی با بیان این نکته که یکی از اهداف مهم رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران، تولید اطلاعات در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور و شفاف‌سازی فضای کسب و کار است گفت: رتبه‌بندی شرکت‌ها از نظر میزان اثرگذاری در اقتصاد ملی، گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی و استفاده از نتایج رتبه‌بندی برای کمک به برنامه‌ریزی اقتصادی در کشور از دیگر اهداف مهم برگزاری رتبه‌بندی شرکت‌های برتر هستند.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: اهمیت دیگر این رتبه‌بندی کمک به شرکت‌ها در توسعه برند ملی و بین‌المللی آن‌هاست چرا که شرکت‌ها با قرار گرفتن در فهرست شرکت‌های برتر ایران، شهرت، اعتبار و برند خود را ارتقا می‌دهند. علاوه بر این در تدوین برنامه‌های استراتژیک شرکت از آن استفاده می‌کنند.

کیانی بختیاری در خصوص اهمیت رتبه‌بندی IMI-۱۰۰ برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی اظهار داشت: فهرست رتبه‌بندی می‌تواند به فعالان اقتصادی به خصوص سهامداران و فعالان بازارهای سرمایه اطلاعات تحلیلی دقیق‌تری ارائه دهد.علاوه بر این اطلاعات در کنار اطلاعات معتبر دیگر، به شناسایی روند شرکت و پیش بینی روند آینده آن کمک می‌کنم و می‌تواند به شرکت‌های داخلی و خارجی در یافتن فرصت‌های همکاری و مشارکت اقتصادی با بنگاه‌های مستعد یاری کنند.

در ادامه این نشست، مجید درویش معاون مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی و مدیر مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر گفت: سازمان مدیریت صنعتی در سال ۱۴۰۰ برای بیست و چهارمین سال متوالی رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (رتبه‌بندی IMI-۱۰۰) را انجام می‌دهد و ۵۰۰ شرکت بزرگ و موثر در اقتصاد کشور را در همایشی که در ۴ بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود، معرفی خواهد کرد.

وی با بیان برخی نتایج کلی در رتبه بندی سال ۹۹ براساس سال مالی ۹۸ گفت: ارزش افزوده ۱۰۰ شرکت اول کشور برابر با ۱۱درصد GDP یا تولید ناخالص داخلی بوده است و ارزش افزوده ۵۰۰ شرکت برابر با ۱۲ درصد GDP همچنین میزان فروش ۱۰۰ شرکت اول برابر با ۳۷ درصد GDP و فروش ۵۰۰ شرکت برابر با۴۱ درصد GDP بوده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=78433
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن