بانک-بیمه-بورس

بيمه پاسارگاد بار ديگر در بالاترين سطح توانگري مالي قرار گرفت

به گزارش تفاهم آنلاین؛، در اجراي ماده 6 آيين نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگري مالي مؤسسات بيمه (شماره 69) و حسب بررسي و کنترل انجام شده، بر اساس آخرين صورت هاي مالي سال 1398و پس از اعمال تعدیلات ، نسبت توانگري مالي این شرکت براي سال 1399 معادل 219 درصد (سطح يک)، مورد تأييد بيمه مرکزي جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
يادآور ميشود نسبت توانگري مالي اين شرکت برای سال 1397 برابر با 157 درصد، سال 1396 برابر با 122 درصد، 1395 برابر با 129 درصد، سال 1394 برابر با 118درصد، سال 1393 برابر با 115 درصد و اين نسبت براي سال 1392 معادل 105 درصد تعيين شده است. سطوح توانگري بيمه پاسارگاد در سال های اخير نشان ميدهد که اين شرکت بيمه ، با داشتن توانگري 219 درصد و در نظر گرفتن حاشيه ريسک بالا، توانسته است همچنان توانگري مالي خود را در سطح مطلوب حفظ نمايند.
گفتني است شرکت بيمه پاسارگاد از ابتداي اجرايي شدن آيين نامه شماره 69 شوراي عالي بيمه تا کنون، موفق به حفظ سطح يک توانگري مالي خود در صنعت بيمه شده و اين در حالي است بيمه پاسارگاد توانسـته است با مديريت صحيح منابع و برنامه هاي افزايش سرمايه شاخص توانگري مالي خود را رشد دهد. اين نسبت بيانگر ميزان توان مالي شرکت در قبال تعهدات خود است.
شرکت بیمه پاسارگاد با تصویب صورت های مالی سال 1398 توانست رشد 42 درصدی پرتفوی و ترکیب همگون آن را به ثبت رساند. همچنین ضریب خسارت مناسب این شرکت ، مدیریت آگاهانه بر ترکیب پرتفوی بیمه¬ای شرکت از طریق حضور در بازارهای جدید ، بررسی ریسک¬های پیشنهادی و قبول آن¬ها براساس اصول بیمه¬گری و مدیریت ریسک ، حضور مؤثر در بخش های مختلف بیمه های زندگی و غیرزندگی با اتکا به توان فنی شرکت و رعایت اصول بیمه گری در انتخاب ریسک ، کوشش برای گسترش بیمه های اشخاص (به ویژه بیمه های عمر و تأمین آتیه) و افزایش سهم این بخش در تولید شرکت، بازنگری در قراردادهای اتکایی به منظور افزایش ظرفیت نگهداری از یک طرف و رعایت صرفه و صلاح شرکت از طرف دیگر، فراهم آوردن تسهیلات در پرداخت حق بیمه برای بیمه گذاران و در عین حال تأکید بر وصول به موقع حق بیمه ها و مطالبات تجاری شرکت، مدیریت مؤثر بر وجوه نقد شرکت به منظور پرداخت به موقع خسارت ها و بدهی ها ، خرید دارایی ها و تجهیزات مورد نیاز و انجام سرمایه گذاری در بخش های سودآور و درآمدساز، افزایش قیمت سهام در بلند مدت و سودآوری بیمه و تقسیم سود معقول بین سهامداران؛ افشاء و ارائه مناسب گزارش ها و اطلاعات مالی و غیر مالی بصورت ادواری و ماهیانه به مراجع قانونی مانند بیمه مرکزی ج.ا.ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار؛ اعتماد سازی و ایجاد ارتباط دوسویه و تعامل مثبت با کاربران شبکه های اجتماعی جهت ارتقای کمی و کیفی خدمات در سراسر کشور از موفقیت های منحصر به فرد بیمه پاسارگاد است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=29278
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن