بین الملل

بولتون: در استیضاح ترامپ اشتباهات زیادی وجود دارد

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در مقاله‌ای نوشت استیضاح ترامپ بد و به شکلی نامناسب طراحی شده است و احتمالا همان نتایج استیضاح اول را خواهد داشت.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی «نشنال ریویو» در خصوص استیضاح ترامپ در مجلس سنای این کشور نوشت: نسخه استیضاح دوم در سال ۲۰۲۱ نیز همانند استیضاح نخست، بد و به شکلی نامناسب طراحی شده است و احتمالا همان نتایج استیضاح اول را خواهد داشت. نتایج، ۱۸۰ درجه بر خلاف اهدافی هستند که طرفداران استیضاح می‌گویند.

بولتون افزود: استیضاح دوم مانند استیضاح نخست محدود است. در استیضاح نخست به موضوع اوکراین رسیدگی شد و اکنون به هتک حرمت به کنگره آمریکا رسیدگی خواهد شد. استیضاح دوم با عجله و عمدتا بر اساس خط مشی‌های حزبی مطرح شد. هیچ یک از این دو سناریو، روش درستی برای استیضاح نیست که ۵۰ درصد آن‌ها در تاریخ آمریکا در دوازده ماه گذشته اتفاق افتاده است. بگذارید صریح بگویم من نمی‌گویم ترامپ بی گناه است یا اینکه او “به اندازه کافی رنج کشیده است” یا اینکه ما باید “ورق را برگردانیم. ”

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا تاکید کرد در مورد معنای محاکمه و محکومیت سنا، باید چشم‌های خود را باز کنیم. “پاسخگو کردن” ترامپ، تنها معیار هزینه-سود یا حتی تنها معیار درست نیست. معیار واقعی این است که آیا کشور بهتر از زمان ورود به آن از این مخمصه بیرون خواهد آمد نه اینکه ترامپ تا چه اندازه به شکلی جدی آسیب دیده است. با وجود این، طرفداران استیضاح ترامپ در حالی که خشمگین هستند، از تصویر بزرگتر چشم پوشی می‌کنند.

در مقاله بولتون آمده است که یک موضوع ناشناخته مهم این است که آیا قانون اساسی استیضاح یا محاکمه رئیس جمهور پیشین را مجاز دانسته است. با اطمینان می‌دانیم که ترامپ نه تنها در سنا بلکه در دادگاه به صلاحیت‌ها اعتراض می‌کند و طرفدارانش از او حمایت خواهند کرد. بحث قانون اساسی در حال حاضر در جریان است و کسانی که استدلال می‌کنند روسای جمهور سابق (و دیگر کارکنان سابق مشمول استیضاح) نمی‌توانند محاکمه شوند، استدلال بهتری دارند. به طور خاص، بخش ۴ ماده ۲ صریحاً می‌گوید که این کارکنان “باید به دلیل استیضاح و محکومیت به دلیل خیانت، رشوه خواری، یا سایر جرایم و جنایات مهم برکنار شوند. ”

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا تصریح کرد بدیهی است که اگر ترامپ دیگر سمت ریاست جمهوری را نداشته باشد، نمی‌تواند از سمت خود برکنار شود و این ماده قانون اساسی بی معنی می‌شود. بدون تردید، جلسه محاکمه سنا، اکسیژنی را برای ترامپ در تلاش‌های وی برای جلب توجه فراهم می‌کند. توجیه آن چیزی است که ترامپ برای آن زندگی می‌کند. اگر دشمنان ترامپ واقعا می‌خواستند او را مجازات کنند و بدترین سرنوشت ممکن را برای او به وجود بیاورند، باید صرفا به او بی اعتنایی می‌کردند. مخالفان می‌توانستند ترامپ را از جامعه طرد کنند.

بولتون پیش بینی کرد که تعداد کافی از جمهوریخواهان سنا به این نتیجه خواهند رسید که فاقد صلاحیت برای استیضاح ترامپ هستند و ترامپ دوباره آزادی عمل خواهد داشت.

جان بولتون افزود در مورد استدلال هجو آمیز ترامپ مبنی بر اینکه «جو بایدن» انتخابات سال ۲۰۲۰ را دزدیده است، یا تلاش ترامپ برای سرقت انتخابات برای خودش با مطرح کردن پرونده‌های کم ارزش و فریبکارانه، شکایت‌های اداری و ارعاب مقامات منتخب در تمام سطوح دولتی، هیچ چیز خوبی برای گفتن ندارم. من در خصوص اقدام ترامپ به تحریک به خشونت در ۶ ژانویه برای جلوگیری از انجام وظیفه کنگره در تأیید آرای کالج انتخاباتی یا تلاش‌های گسترده ترامپ برای تبدیل وزارت دادگستری به دفتر حقوقی شخصی خود (از جمله تلاش برای سرکوب کتاب اخیر من، به بهانه اینکه حاوی اطلاعات طبقه بندی شده است در حالی که اینطور نبود) حرفی نمی‌زنم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=61667
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن