مناطق آزاد-گردشگری

به کارگیری تمهیدات جدی ترکیه برای از سرگیری سفرهای توریستی

رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می‌گوید با توجه به اهمیت حفظ آمار گردشگران برای اقتصاد ترکیه، دولت این کشور تمهیدات جدی را برای از سرگیری سفرهای توریستی به این کشور به کار بسته است.

جلال ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ترکیه با هدف برطرف کردن نگرانی‌ها از شیوع کرونا در سفرهای خارجی، از سازمان جهانی مشاوران فرودگاه‌های جهان گواهی سلامت جدیدی اخذ کرد و با در نظر گرفتن شرایط سختگیرانه و تضمین اصول بهداشتی، برای فرودگاه استانبول گواهی سلامت اخذ کرد.

به گفته وی، شرایط در سایر فرودگاه‌های این کشور نیز با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تغییر کرده و با ارائه شرایط جدید، در شهر آنتالیا تنها در یک روز ۵۰ پرواز توریستی انجام شده است.

رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه با اشاره به زیانی که شیوع ویروس کرونا در ماه‌های گذشته برای اقتصاد ترکیه ایجاد کرده است، بیان کرد: بر اساس آمارهایی که از عملکرد سال گذشته ارائه شده بود، از ۱۵۳ کشور جهان، توریست به ترکیه می آمد اما امسال تنها آمار ورودی گردشگران از ۳۱ کشور خارجی ثبت شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: با توجه به اینکه ترکیه اعلام آمادگی کرده که توریست‌های جدید را کشورهایی بپذیرد که در آنها شیوع کرونا بالاست، اینکه هنوز پروازها از سمت ایران متوقف باقی مانده جای تعجب دارد و باید با انجام مذاکرات دو جانبه، شرایط برای از سرگیری پروازها میان دو کشور فراهم شود.

به گفته وی، ترکیه از کشورهایی مانند روسیه و انگلستان که در آنها شیوع کرونا بالا بود مسافر می گیرد و از این رو فراهم کردن شرایط برای پذیرش مسافران ایرانی نباید چندان پیچیده باشد.

ابراهیمی با اشاره به رفت و آمد غیر توریستی ایرانیان به ترکیه گفت: متوقف شدن پروازهای مشترک، باعث شده بازرگانان، دانشجویان ایرانی و خانواده‌های آنها، برای رفت و آمد با مشکل مواجه شوند و وقتی ترکیه توانسته پروتکل‌های بهداشتی برای جابجایی مسافران سایر کشورها را فراهم کند، برای ایرانی‌ها نیز شرایط پیچیده نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، پس از شیوع ویروس کرونا، پروازهای مشترک میان ایران و ترکیه متوقف شده و هنوز زمان دقیق از سرگیری پروازها اعلام نشده است.

ترکیه یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری مسافران ایرانی به حساب می‌آید و در سال‌های گذشته تعداد زیادی از سرمایه گذاران ایرانی، در اقتصاد این کشور سرمایه گذارای کرده‌اند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=40679
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن