گیلان

اضافه شدن 4 دستگاه سی‌تی‌اسکن به بخش درمانی گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اضافه شدن 4 دستگاه سی‌تی‌اسکن دیگر به بخش درمانی استان خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، ارسلان سالاری امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به عقب‌ماندگی گیلان در بسیاری از شاخص‌های درمانی و بهداشتی در کشور گفت: در حوزه درمان و در بخش تجهیزات، فضای فیزیکی بعضی از بیمارستان‌های استان مثل پورسینا که دارای سابقه ۵۰ ساله بوده، نواقصی وجود دارد که باید برای این نواقص در گیلان اقداماتی اندیشیده شود.

وی بر تکمیل پروژه‌های عمرانی و پزشکی نیمه‌کاره در  استان تاکید کرد و افزود: تکمیل کلینیک‌های تخصصی در گیلان و در شهرهای انزلی، صومعه‌سرا و بیمارستان فوق تخصصی اطفال ۱۷ شهریور از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوده و در این خصوص پیمانکار جذب و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اضافه شدن 4 دستگاه سی‌تی‌اسکن دیگر به سیستم درمانی استان گفت: بسیاری از شهرهای گیلان در گذشته از وجود دستگاه سی‌تی‌اسکن بی‌بهره بودند ولی با پیگیری‌های صورت گرفته، ۶ دستگاه سی‌تی‌اسکن به سیستم درمانی استان اضافه و چهار دستگاه دیگر به‌زودی جذب می‌شود.

سالاری دستگاه اکسیژن‌ساز را یکی از نیازهای درمانی استان دانست و بیان کرد: تاکنون ۱۴ دستگاه اکسیژن‌ساز وارد استان و چند عدد دیگر هم در آینده‌ای نزدیک به بیمارستان‌های گیلان وارد می‌شود که این امر نشان‌دهنده تلاش برای بهبود شاخص‌های درمانی در استان است.

وی با تکذیب ی عدم ارائه خدمات درمانی قبل از تسویه‌ حساب در بیمارستان‌های دولتی تصریح کرد: بیمه‌های پایه و تکمیلی سقف هزینه درمان در بیمارستان‌های خصوصی را پرداخت کرده و در صورت افزایش هزینه بیش از سقف، باید همراه بیمار هنگام ترخیص آن را پرداخت کند، به همین منظور از تمامی مردم درخواست دارم در صورت مشاهده از ارائه خدمات درمانی قبل از پرداخت هزینه در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، قضیه را به معاونت نظارت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اطلاع دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دادن خبر خوش به پرستاران در خصوص جذب شرکتی در بیمارستان‌های استان گیلان خاطرنشان کرد: گیلان جزو اولین استان درگیرشده با ویروس کرونا بوده و در آن دوران و طبق آیین‌نامه، پرستاران به‌ صورت ۸۹ روزه جذب‌شده و با پیگیری‌های صورت‌گرفته، پرستاران به‌ صورت شرکتی و پیمانی و با آزمون در بیمارستان‌های استان جذب می‌شوند.

سالاری با ابراز ناراحتی از کمبودهای شهرستان‌های شفت، فومن و ماسال نسبت به دیگر نقاط استان گیلان گفت: با همکاری ارتش ۳۵ میلیارد به دانشگاه علوم پزشکی گیلان و بهداشت و درمان در خصوص تجهیز بیمارستان‌های استان به‌ ویژه فومن تخصیص‌ یافته و با این مبلغ، بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها مثل آی‌سی‌یو تجهیز و تکمیل می‌شود.

وی با اشاره تجهیز اورژانس بیمارستان فومن افزود: با تلاش‌های صورت گرفته پس از تعیین جانمایی یک دستگاه سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی به بیمارستان فومن که شفت را هم پوشش می‌دهد، اضافه می‌شود‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تجهیز بیمارستان‌های تالش و لنگرود را اقدامی مهم در گیلان برشمرد و افزود: این دو بیمارستان با ظرفیت ۴۰۰ تخت‌خواب و با هزینه ۵۰ الی ۶۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و به مردم شرق و غرب گیلان خدمات درمانی در سطح بسیار خوب ارائه می‌دهند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=57249
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن