کارآفرینی

بهره برداری از ۴۸۰ طرح اشتغال روستایی در کشور

در بیست و هفتمین برنامه جهش تولید که به افتتاح طرح‌های روستایی و عشایری اختصاص داشت،۴۸۰ طرح اشتغال روستایی و عشایری توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد شریعتمداری در این مراسم، گفت: خدمات دولت در تامین زیرساخت‌ها در روستاها رنگین کمان زیبایی را به وجود آورده است و موجب ماندگاری روستاییان در روستاها شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به بیمه روستاییان و عشایر گفت: با وجود تشکیل نهاد بیمه اجتماعی‌ روستاییان در سال ۱۳۸۳ بیمه اجتماعی روستاییان مغفول مانده بود و در شروع دولت تدبیر و امید تنها ۱۵۶ هزار و ۱۳۶ خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بودند و با هموار شدن مشکلات جمعیت تحت پوشش بیمه به یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۷۳۹ خانوار رسید و در واقع رشد ۹۵ درصد رشد داشت.

شریعتمداری افزود: در روز ملی روستاییان و عشایر گام بزرگ دیگری در تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی و اجرای نظام رفاهی برداشته شد و شرایطی فراهم می‌شود که تا هیچ نیازمندی از چتر پوشش بیمه تامین خارج نماند و یک‌هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان منابع برای تامین سهم دولت برای بیمه روستاییان فراهم شد و در نتیجه ارائه خدمات برای یک میلیون و ۴۴۰ هزار  نفر از خانوارهای روستایی کمتر برخوردار که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند فراهم می‌کند تا کمک حال این افراد در دوران پیری و ازکارافتادگی آن‌ها باشد.

وی اظهار داشت: سرانه دارایی‌های اعضای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ‌عشایر در شروع دولت تدبیر و امید چهار میلیون تومان بود که این مبلغ هم اکنون به ۸۰ میلیون تومان رسیده است.

ایجاد اشتغال پایدار برای ۲۱۰ هزار نفر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اشتغال روستاییان اظهار داشت: قرار بود ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال برداشت شود که از این میزان ۲۲ هزار میلیارد تومان منابع با نرخ ۴، ۶ و ۱۰ درصد به ۲۲ هزار و ۴۵۰ هزار روستا و ۴۴۳ شهر کشور با اجرای ۱۳۵ هزار طرح فعالیت‌های روستایی در بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر اختصاص یافت.

وی افزود: از این ۲۲ هزار میلیارد تومان تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان در اختیار تمام مناطق روستایی قرار گرفته است که در نهایت موجبات اشتغال پایدار ۲۱۰ هزار نفر را فراهم کرده است. شریعمتداری افزود: مطابق اعلام دیوان محاسبات میزان انحراف از این طرح تنها ۴ درصد بوده است.

به گفته وی، سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال کشور۳ درصد بود که پس از اجرای طرح فوق به ۲۹ درصد افزایش یافت. همچنین ۳۸ درصد از کارآفرینان روستا را کارآفرینان زن تشکیل می‌دهند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48860
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن