مناطق آزاد-گردشگری

بهره برداری از ۱۱ طرح ملی در جزیره کیش توسط رئیس جمهور

۱۱ طرح ملی و بزرگ در جزیره کیش توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش تفاهم آنلاین، در آیین بهره برداری از این ۱۱طرح، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی-ریاست جمهوری کشور با بیان این که از آغاز دولت تدبیر و امید در سال۹۲ و نخستین جلساتی که با مسئولین منطقه آزاد کشور برگزار شد بر فعالیت مناطق آزاد به عنوان مناطق صادر کننده تاکید شد و گفت: جذب گردشگر داخلی و خارجی و ارائه خدمات توسط مناطق آزاد می تواند در شرایط تحریم های اقتصادی نقش مهمی در زمینه حل مشکلات از جمله بانک داری، بیمه و انبار داری ایفا کند، که در حال حاضر در این مناطق  پروژه های مهمی  در دست ساخت و افتتاح است.

روحانی با اشاره به این که در گذشته  فعالیت مناطق آزاد کشور گردشگری و تجارت محور بود اظهار داشت: امروز کارخانه هایی که در حال افتتاح  است، بالغ بر ۳۲۰ مرکز تولیدی و صنعتی در  کیش مراکزی هستند که در زمینه تولید، محصولات خود را به داخل و خارج از کشور صادر می کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس  آمار اعلام شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در طول شش سال، بالغ بر ۱۳۴ میلیارد دلار به داخل و خارج از کشور صادرات داشتیم و همچنین صادرات  داخلی  بیش از ۳۴ میلیارد تومان بود و شرایط موجود در  مناطق آزاد بسیار ارزشمند و فرصت  سرمایه گذاری در این مناطق فراهم شده است

حسن روحانی با تاکید بر این موضوع که مقام معظم رهبری مجددا در هفته دولت بر نقش سه قوه برای رفع موانع تولید اشاره داشتند افزود: مدیران همه مناطق آزاد باید تسهیلات لازم را برای سرمایه  گذاری در خصوص زمین و امکانات دیگر برای فرصت سرمایه گذاری در این منطقه  فراهم کنند و موانع تولید را که بر اساس شعار سال مقام معظم رهبری که تحت عنوان “جهش تولید” نام گذاری شده است برداشته شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: در شرایط تحریم راهی جز فعال شدن سرمایه های اقتصادی کشور نداریم و کشور بزرگ و پهناوری ایران اسلامی دارای منابع بسیار عظیم و بزرگ، برخورداری از آب و هوای متنوع و فرصت های سرمایه گذاری هستند و همه استانداران و مدیران مناطق آزاد از مناطق ویژه این آمادگی را دارند که سرمایه را جذب کنند و با قرار دادن سرمایه داخلی در اولویت نخست، سرمایه های جذب شده را  به کالا و یا خدمات تبدیل کنند.

حسن روحانی با بیان این که امروز هتلی که در جزیره کیش افتتاح شد مجموعا ۱۷ هزار تخت برای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران آماده سازی شده است که خوشحال کننده است.  البته از شرایط کرونا که عبور کنیم منطقه آزاد کیش بیش از این ظرفیت جذب گردشگر بسیار زیادی در این منطقه را دارد.

غلامحسين مظفري؛مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش در گزارش به رئيس جمهور گفت: به نمايندگي از كيشوندان، فعالان اقتصادي،سرمايه گذاران عزيز و همكاران و حاضران در جلسه، حضور رياست محترم جمهور عرض كنم، با وجود  شرايط سخت تحميل شده بر كشور، در جزيره كيش فعاليت هاي گسترده اي در حال انجام است و حجم سرمايه گذاري هاي تحقق يافته در سال ٩٨ نسبت به سال ٩٧ رقم ١٨٨ درصد افزايش داشته است.

وي افزود: اين افزايش در ٥ ماه نخست سال جاري نيز ادامه داشته و در حال حاضر بيش از ٣٠ هزار ميليارد تومان پروژه در كيش در حال انجام است كه اميدوارم به لطف خداوند متعال بخش عمده اي از اين طرح ها در دولت حضرتعالي به بهره برداري برسد.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش افزود:امروز ١١ پروژه با ارزش بيش از ٢٠ هزار ميليارد ريال افتتاح خواهد شد كه اشتغال ١٠٦٨ نفر را به دنبال دارد.هتل ٥ ستاره پانوراما با ظرفيت ٦٠ اتاق و ٧٠٠ تخت با سرمايه گذاري ٥٠٠ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وي اضافه كرد: افتتاح مركز نوآوري كيش با فضايي بيش از ٨٥٠٠ متر مربع با كمك هاي موثر معاونت محترم علمي رياست جمهوري براي استقرار بيش از ١٠٠ شركت دانش بنيان در این مرکز فراهم شده است.

دكتر مظفري افزود: هم زمان براي توسعه زيرساخت هاي جزيره، فيبر نوري پشتيبان كيش به طول ٣٢ كيلومتر و  بيش از ١٠٠ كيلومتر فيبر نوري در جزيره توسط بخش خصوصي به روش BOT اجرا شده و عملياتي مي شود.

وي در ادامه گفت: شايد بسياري از هموطنان ما جزيره كيش را تنها به عنوان يك جزيره گردشگري شناخته باشند كه خوشبختانه بايد عرض كنم كه ٣٢٧ واحد صنعتي فعال در اين منطقه آزاد فعاليت مي كنند.با افتخار عرض ميكنم از ابتداي سال ٩٨ تا كنون كه به فرمان مقام معظم رهبري بحث رونق و جهش توليد مطرح شده و همواره مورد تاكيد رئيس جمهور محترم نيز بوده است، ٢٨ واحد صنعتي تعطيل به چرخه فعاليت برگشتند و امروز ٢ واحد صنعتي جديد نيز با مبلغ سرمايه گذاري ٢٢٠ ميليارد تومان در زمينه توليد سيستم هاي تهويه مطبوع و ساخت مبلمان افتتاح خواهد شد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در حوزه مسكن نيز مطابق استانداردهاي ملي و تراز بين المللي شاهد ساخت و ساز هاي بسيار خوبي در جزيره كيش هستيم و سه مجموعه بزرگ ستاره كيش، پرشين2 و خانه با سرمايه گذاري بيش از ٨٧٠ ميليارد تومان و در كنار آنها مجتمع بزرگ خدماتي پارسيس براي ايجاد فضاي كسب و كار مناسب، امروز افتتاح مي شود.

وي افزود: همانطور كه مستحضر هستيد جزيره كيش يكي از مراكز اصلي پشتيباني جدي در زمينه نفت، گاز و سكوهاي نفتي را بر عهده دارد، به همين منظور امروز از سايت بزرگ هلي پورت كشور در كيش بهره برداري مي شود.

در پايان ضمن آرزوي توفيق بيشتر براي حضرتعالي در خدمت به ايران عزيز، از جناب آقاي دكتر بانك و اعضاي شورايعالي مناطق آزاد هم تشكر و قدر داني ميكنم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=44756
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن