کارآفرینی

بهره‌مندی 6200 زن سرپرست خانوار از مشاغل خانگی

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار گفت: در قالب اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی 6200 زن سرپرست خانوار در ۲۴ استان، توانمند می‌شوند.

به گزارش تفاهم آنلاین، مهناز امامدادی امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی افزود: طرح ملی مشاغل خانگی ابتدا در ۹ استان کشور از جمله خراسان جنوبی به صورت پایلوت اجرا شد و با توجه به نتایج خوبی که داشت مورد استقبال معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار گرفت.

وی گفت: در این طرح نگاه اصلی ما بر توانمندسازی متقاضیان است که افراد بتوانند حضور موفقی در بازار داشته باشند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این طرح در سه مرحله اجرا می‌شود اظهار داشت: خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که در هر سه مرحله حضور داشته و حدود ۷۰۰ نفر در طرح پایلوت اشتغال شرکت کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون جهاد دانشگاهی در ایجاد رشته‌های شغلی نوآورانه موفق عمل کرده است عنوان کرد: این موفقیت باید در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به خوبی دیده و تنوع رشته‌ای براساس نیازهای موجود ایجاد شود.

امامدادی با اشاره به اینکه یکی از اهداف توسعه مشاغل خانگی ایجاد فرصت شغلی برای قشر فارغ‌التحصیل است ادامه داد: باید تلاش شود تا با منابع محدود بهترین خروجی را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه در این طرح سرانه آموزشی برای هر نفر ۱۰ نفر ساعت است گفت: در رشته‌های انتخابی باید پیشران‌های قوی انتخاب شوند و پیشران‌های قوی به طور قطع در استان وجود دارد که نیازمند شناسایی دقیق است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: خودباوری باید بین پیشران‌ها وجود داشته باشد و اگر این خودباوری با مشاوره‌های انگیزشی افزایش پیدا کند، به طور قطع نتایج بهتری به دست خواهد آمد.

وی تأکید کرد: ایجاد خودباوری در قشر زنان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در شرایط کنونی تغییرات فکری از تغییرات مهارتی مهمتر است.

امامدادی گفت: در آموزش باید خلاقیت و اعتماد به نفس را داشته باشیم و این نیاز را در متقاضی به وجود آوریم که عطش به یادگیری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های استانی برای بسته‌بندی استفاده کنیم، یادآور شد: همچنین باید در رشته‌ها و فعالیت‌ها نگاه بین رشته‌ای داشته باشیم و این باور را به پیشرانان منتقل کنیم که مکمل هم هستند و از طریق هم‌افزایی و مشارکت می‌توانند به نتایج مثبت دست یابند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=45864
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن