گیلان

بهبود کیفیت آب 14 شهرستان استان گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: با بهره برداری آزمایشی از فاز دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان در هفته دولت کیفیت آب شرب ۱۴ شهر گیلان از جمله شرق استان و بسیاری از روستاهای همجوار با خط انتقال ارتقاء یافت.

به گزارش تفاهم آنلاین، سید محسن حسینی یکشنبه شب در نشست بررسی مشکل آب شرب لاهیجان در جریان سفر به این شهرستان افزود : با وارد مدار شدن کامل تصفیه‌خانه بزرگ استان تا سال ۱۴۲۵عملا آب شرب مورد نیاز ۱۴ شهرستان‌ گیلان تأمین می شود.

وی افزود: در این تصفیه خانه پس از استحصال آب از طریق منابع سطحی و زیر زمینی، باتوجه به شرایط آب استان به منظور ارتقای کیفی، فرایند تامین آب شرب بهداشتی انجام و آب با بالاترین حد کیفیت استاندارد به شبکه توزیع منتقل می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اعلام اینکه ۹۵ درصد آب شرب لاهیجان از تصفیه خانه بزرگ گیلان است، افزود: آب شرب در این شهر از نظر کیفی و کمی بهبود یافته است.

حسینی عنوان کرد : پیش از این در ایام پیک سفرها و حتی شیوع کرونا که موجب افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب گردید، دچار افت فشار آب می شدیم که با وجود بهره برداری از تصفیه‌خانه گیلان دیگر شاهد این اتفاق نخواهیم بود.

وی با عذرخواهی از مردم لاهیجان به دلیل افت فشار و کیفیت آب شرب در هفته های اخیر، خاطر نشان کرد: افزایش فشار آب باعث بروز مشکلات اخیر در آب شرب لاهیجان شده بود که با اقدامات تیم عملیاتی شرکت آب و فاضلاب این مساله رفع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب لاهیجان روز به روز به دلیل شست و شوی شبکه افزایش پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: این عملیات در فاصله ساعت ۲۴ تا ۶ صبح انجام می شود تا شهروندان لاهیجانی دچار مشکل نشوند.

یونس محمودی-فرماندار شهرستان لاهیجان نیز با تاکید بر اینکه بنای نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مردم سالاری است، به خبرنگار ایرنا گفت: ما وظیفه داریم به مردم پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه استیفای حقوق شهروندی مردم لاهیجان از مسئولیت های مدیران است، گفت: شایسته است تا هر اتفاق و اقدامی در حوزه آب و فاضلاب به اطلاع مردم رسانده شود.

محمودی با اشاره به تامین ۹۵ درصدی آب شرب لاهیجان از تصفیه خانه گیلان خاطر نشان کرد: امیدواریم تا با پیگیری های مدیران حوزه آب و فاضلاب استان و شهرستان بزودی ۱۰۰ آب شرب لاهیجان از این تصفیه خانه تامین شود.

فرماندار لاهیجان افزود: تامین اعتبار این پروژه از منابع ملی، استانی و شهرستانی با پیگیری های مسئولان برای احقاق حق مردم الزامی است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=44179
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن