کارآفرینی

بهبود محیط کسب و کار بخش خصوصی در سال 98

اتاق بازرگانی ایران از بهبود محیط کسب و کار بخش خصوصی در سال 98 خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس تحقیقی که از سوی اتاق بازرگانی ایران و با سنجش نظرات فعالان اقتصادی در تمامی استان‌های کشور صورت گرفته، عدد رضایت از محیط کسب و کار بهبود یافته است. بر اساس شاخص طراحی شده، پاسخ‌های فعالان اقتصادی در طیف از یک تا ۱۰ تقسیم بندی می‌شود و هرچه عدد به سمت یک حرکت کند، میزان رضایت بالاتر خواهد بود.

طبق اعلام اتاق بازرگانی ایران این شاخص ملی که در سال ۱۳۹۷، در عدد ۵.۲ قرار داشته در سال گذشته به ۴.۴۷ رسیده و نشان دهنده بهبود نسبی شرایط از نظر فعالان بخش خصوصی است.

بر اساس این گزارش، فعالان اقتصادی وضعیت تعامل خود را دستگاه های مختلف دولتی را تحلیل کرده‌اند که طبق جمع بندی‌های صورت گرفته از این نظرات سه دستگاه سازمان بهزیستی، وزارت میراث فرهنگی و سازمان ملی استاندارد بهترین تعامل را داشته و بیشتری رضایت را کسب کرده‌اند. در مقابل شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده‌ند که پایین‌ترین رضایت را از بانک مرکزی، شهرداری‌ها و سازمان تامین اجتماعی داشته‌اند.

در بررسی استانی این شاخص، میزان رضایت در استان خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و یزد در بالاترین سطح و در تهران، خراسان شمالی و اصفهان در پایین‌ترین سطح قرار داشته است. همچنین فعالان حوزه کشاورزی در مقایسه با دو بخش خدمات و صنعت، رضایت بیشتری از شرایط خود داشته‌اند.

بهبود نسبی سطح رضایت از محیط کسب و کار در میان فعالان بخش خصوصی در حالی صورت گرفته که ایران در رتبه بندی جهانی این شاخص شرایط خوبی ندارد و همین امر جذب سرمایه جدید برای اقتصاد ایران را دشوار کرده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=42277
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن