کارآفرینی

تقویت اکوسیستم کارآفرینی، بزرگ‌ترین راه رونق استارتاپ‌ها

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: بزرگ‌ترین راه رونق استارتاپ‌ها، تقویت اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی است.

به گزارش تفاهم آنلاین، اسماعیل پیرعلی اظهار کرد: تعریف شکل‌گرفته از استارتاپ‌ها در ایران با تعریف اصلی آن تفاوت دارد و ذهنیت مردم از استارتاپ‌ فروشگاه اینترنتی است.

وی افزود: در واقع استارتاپ کسب‌وکار نوپا و مبتنی بر فناوری یا یک ارزش افزوده جدید است که قابلیت رشد و گسترش سریع را دارد، اما استارتاپ‌ها همراه با نبود قطعیت فعالیت می‌کنند، بدین معنا که کار کردن استارتاپی ریسک بالایی دارد.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: استارتاپ ماندگار نیست، فردی که فعالیت استارتاپی خود را آغاز می‌کند، زمانی که به یک مدل کسب‌وکار قطعی رسید می‌تواند وضعیت خود را ثبیت کرده و آن را تبدیل به یک شرکت کند.

پیرعلی، تعداد استارتاپ‌های فعال در چهارمحال و بختیاری را ۷۰ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۸ مورد طی سه سال اخیر تبدیل وضعیت شده و به شرکت تبدیل شده‌اند.

وی درخصوص رونق استارتاپ‌ها تصریح کرد: بزرگ‌ترین راه، تقویت اکوسیستم استارتاپی است که شامل تقویت فرهنگ استارتاپی و کارآفرینی، تشویق اجزای سیستم شامل سرمایه‌گذاران جسور و ریسک‌پذیر و در نهایت تمرکز بر مردم به‌عنوان یک پارامتر سرمایه‌گذاری که بتوانند بر کسب‌وکارهای نوپا حساب باز کنند، یعنی بپذیرند بخشی از سرمایه خود را در این مسیر هزینه کنند.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بخش دیگر تقویت استارتاپ‌ها، توجه کسب‌وکارهای مهم به استارتاپ‌ها برای سرمایه‌گذاری و ارتباط برقرار کردن است که استارتاپ‌ها بتوانند در شرکت‌های بزرگ‌تر جذب شده و کار خود را در آن‌جا ادامه دهند.

پیرعلی با بیان اینکه استارتاپ‌ها در چهارمحال و بختیاری برای حدود ۲۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده‌اند، یادآور شد: زمانی که یک استارتاپ بتواند درآمدزایی کند، به واحد کسب و کار تبدیل می‌شود.

منبع: ایسنا

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=68252
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن