صنعت-معدن-تجارت

برگزاری همزمان سه نمایشگاه بزرگ صنعتی در تهران

صنعت نمایشگاهی کشور از فردا و با برگزاری سه نمایشگاه بین المللی و بزرگ شامل صنعت نساجی، صنعت فرش ماشینی و کف پوش ها و صنعت پوشاک؛ دوباره و بعد از یک سال متاثر از شرایط کرونایی و تحریم های ظالمانه،دوباره جان تازه ای می گیرد، سه نمایشگاهی که با حضور ده ها شرکت داخلی و خارجی برگزار می شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، این سه نمایشگاه از 19 تا 22 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا می شود و شرکت کنندگان در آن که بزرگترین صنعتگران و تولیدکنندگان این حوزه ها هستند، نوین ترین صنایع، تجهیزات و ماشین آلات تولیدی و خدمات خود را ارائه و در معرض دید مخاطبان قرار می دهند.
بيست و ششمين نمايشگاه بين المللي ماشين آلات مواد اوليه منسوجات خانگي ماشين هاي گلدوزي و محصولات نساجي، هشتمين نمايشگاه بين المللي پوشاک ايران و دوازدهمين نمايشگاه بين المللي فرش ماشینی، کف پوش ، موکت و صنايع وابسته؛ نمايشگاه هايي هستند که در آنها بيش از یکصد و بیست شرکت داخلي و خارجي از جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای خارجی از جمله آلمان، ترکیه، هند و چین حضور دارند و نوين ترين توليدات و خدمات خود را ارائه و در معرض ديد مخاطبان قرار خواهند داد.
در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی انواع تجهیزات، صنایع و ماشین آلات نساجی، قطعات، چرخ خیاطی، ماشین های گلدوزی و دوخت و برش، انواع منسوجات خانگی شامل پارچه، انواع نخ و الیاف، انواع مواد اولیه صنایع نساجی و لوازم و قطعات وابسته عرضه و به نمایش گذاشته می‌شود.
بطور همزمان هشتمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران نیز از سوی بنیاد ملی مُد و لباس کشور، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران و انجمن صنایع پوشاک ایران برگزار می شود و در آن ده ها شرکت و واحد تولیدی انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در قالب طرح ها و رنگ های گوناگون و همچنین دستگاهها و تجهیزات تولید پوشاک و نوین ترین طرح ها و مدل های طراحی و تولید پوشاک را در معرض دید علاقمندان قرار می دهند.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی،كف پوش، موكت و صنایع وابسته نیز سومین نمایشگاهی است که همزمان در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برپا می شود.در این نمایشگاه برای نخستین بار فرش های ضدلك، ضد میكروب، فرش آنتی باكتریال اكریلیك و فرش های با عرض بلند كه در كارخانه های ایرانی تولید شده به نمایش گذاشته خواهد شد.
نمایش انواع واحدهای طراحی فرش، دستگاه های خط تولید، انواع پاركت، انواع كف پوش، موكت، و قطعات و ماشین‌آلات مربوطه از دیگر بخش های این نمایشگاه است.
صنعت فرش ماشینی حدود 50 درصد از ارزش صادرات سالیانه صنایع نساجی را به خود اختصاص داده و علاوه بر اشتغال‌زایی مناسبی كه در كشور ایجاد كرده، سالیانه حدود 350 میلیون دلار ارزآوری به همراه دارد.
ظرفیت نصب شده صنعت فرش ماشینی در كشور بیش از 120 میلیون مترمربع است و تولید سالیانه آن به 80 میلیون مترمربع می‌رسد كه حدود 50 میلیون مترمربع آن در داخل كشور مصرف می‌شود. براساس آخرین آمار اعلام شده، مصرف سرانه فرش ماشینی در كشور حدود 2.3 میلیون مترمربع است و مازاد آن نیز به بازارهای جهانی صادر می‌شود.
این نمایشگاه ها که با رعايت کامل پروتکل هاي بهداشتي ستاد ملي مقابله با کرونا برگزار مي شوند، فرصت بسیار مناسبی در اختیار تولیدکنندگان، بازرگانان و سایر دست اندرکاران صنعت نساجی، پوشاک و فرش ماشینی کشور قرار خواهد داد تا ضمن رقابت با شرکت های خارجی و بهره مندی از آخرین پیشرفت های این حوزه، با استفاده از دانش و تخصص خود، چهره شایسته ای از محصولات ایرانی را به جامعه نشان داده و توانمندی های صنعتگران داخل را در معرض قضاوت مخاطبان قرار دهند.
معرفی دستاوردها ، ظرفیت ها و توانمندی های کارخانه ها و شرکت های داخلی،نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزهها، ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان، ارتقا سطح تولید داخلی کشور،کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و صادرات و افزایش راندمان تولید داخلی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه ها اعلام شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=62515
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن