اقتصادی

برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای گفتگو با حضور ۲ وزیر و رئیس‌کل بانک مرکزی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای گفتگوی دولت به‌منظور بررسی آخرین سیاست‌ها، مسائل و مشکلات ارزی با حضور وزرای اقتصاد، صمت، رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد.

به گزارش تسنیم، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای گفتگوی دولت به‌منظور بررسی آخرین سیاست‌ها، مسائل و مشکلات ارزی و صادرکنندگان در روز دوشنبه هفته جاری خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی گفت: این جلسه به‌پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار می‌شود و در این نشست وزرای اقتصاد، صمت، رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز حضور خواهند داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در این جلسه طرح پیشنهادی این کمیسیون برای صادرات کشور در شرایط کنونی ارائه خواهد شد.

وی رفع مشکلات و محدودیت‌های صادرکنندگان را در شرایط کنونی از محور اصلی این جلسه ذکر کرد و گفت: بررسی عملکرد شش‌ماهه نشان می‌دهد علی‌رغم کاهش ارزش پول ملی که انتظار افزایش صادرات وجود دارد، وضعیت تراز تجاری حاکی از کاهش غیر قابل قبول صادرات غیرنفتی است.

پورابراهیمی افزود: بخش عمده‌ای از دلایل این وضعیت به سیاست‌های بانک مرکزی مربوط می‌شود.
وی در ادامه گفت: در جلسه روز دوشنبه شورای گفتگو در این زمینه بحث و تبادل نظر خواهد شد و راهکار‌های پیشنهادی ارائه می‌شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: تشکیل گروه صادرکنندگان خوشنام، ایجاد مشوق‌های صادراتی و حذف تعهدات پیمان‌سپاری ارزی برای صادرکنندگان خوشنام در حوزه‌های مختلف صادراتی به‌ویژه در بخش صادرات محصولات کشاورزی از دیگر موضوعات جلسه فوق‌العاده شورای گفتگو خواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: در نشست مشترک اخیر این کمیسیون با وزیر صمت، سیاست‌های اخیر این وزارتخانه در خصوص اقدامات سازمان توسعه تجارت و بازرگانی خارجی نشان‌دهنده همسویی این سیاست‌ها با محور‌های پیشنهادی کمیسیون اقتصادی مجلس در گره‌گشایی وضعیت کنونی صادرکنندگان است.

پورابراهیمی اظهار امیدواری کرد که تصمیماتی که در شورای گفتگو اتخاذ خواهد شد، به جهش اساسی تولید در نیمه دوم سال 99 منجر شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49400
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن