اجتماعی

برپایی نمایشگاه خدمات شهری ایران در افغانستان

اولین نمایشگاه خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و ماشین‌آلات وابسته به شهرداری تهران از فردا با حضور معاون بین‌الملل شهردار تهران و هیات همراه در کابل برپا می‌شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، خبرگزاری صدای افغان (آوا) با اعلام این مطلب افزود: قرار است زهیر صباغ‌پور آذریان معاون امور بین‌الملل شهردار تهران به نمایندگی از پیروز حناچی شهردار این شهر، در رأس هیأتی از مدیران حوزه آتش نشانی، پسماند و حمل و نقل شهرداری تهران، برای شرکت در این نمایشگاه به کابل سفر کند.

بر اساس این گزارش، این نمایشگاه با همکاری وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، از یکم تا سوم ماه مهر در کابل برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه، برخی شهرداران کلان‌شهرهای ایران چون شهردار اصفهان نیز شرکت خواهند کرد.

زهیر صباغ‌پور معاون امور بین‌الملل شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار آوا گفت: سفر ما برای حضور در اولین نمایشگاه خدمات شهری، با حمل و نقل و ترافیک و ماشین آلات مرتبط است که با همکاری وزارت کشور ایران و کشور افغانستان در کابل طرح‌ریزی شده است.

به گفته وی، متأسفانه برنامه‌ها به گونه‌ای پیش رفت که امکان حضور شهردار تهران در این سفر فراهم نشد، اما او به نمایندگی از پیروز حناچی در رأس هیأتی از مدیران حوزه آتش نشانی، پسماند و حمل و نقل شهرداری تهران و مجموعه‌ای از پیمان‌کاران و شرکت‌هایی که با این حوزه‌ها در ارتباط هستند، به کابل سفر می‌کند.

صباغ‌پور افزود که یکی از موضوعات اصلی دیگر نمایشگاه کابل، بحث حمل و نقل است و سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری تهران نیز به نمایندگی از مدیرکل حوزه اتوبوس‌رانی در این سفر و نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی گفت: یکی دیگر از موضوعات در حاشیه این نمایشگاه، حوزه نیرو و انرژی است و مجموعه‌هایی از وزارت نیروی ایران نیز در آن حضور خواهند داشت.

معاون امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان این‌که افغانستان همسایه ایران است و دو طرف اشتراکات و پتانسیل‌های فراوانی برای همکاری‌های مشترک دارند، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران توانمندی‌های مختلفی در حوزه‌های متعدد دارد که ما در معاونت بین‌الملل تلاش می‌کنیم این تجربیات را به همتایان‌مان در شهرداری کابل یا دیگر شهرداری‌های بزرگ افغانستان منتقل کنیم.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و زبانی تهران و کابل و همچنین افغانستانی‌های زیادی که همکار شهرداری تهران هستند، تأکید کرد که پتانسیل‌های بسیار زیادی وجود دارد تا تهران و کابل بتوانند همکاری‌های مشترک دوجانبه را تعریف کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=46603
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن