انرژی

بررسی موضوع گازسوز کردن خودروها در کمیسیون انرژی مجلس

 موضوع گازسوز کردن خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی با حضور کارشناسان و مسئولان وزارت نفت در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش وزارت نفت، «اسدالله قره‌خانی»، به نشست عصر دیروز (دوشنبه، هفتم بهمن‌ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور مسئولان و کارشناسان وزارت نفت درباره آخرین وضع گازسوز کردن خودروها برگزار شد اشاره کرد و گفت: مسوولان و کارشناسان وزارت نفت در این نشست از صرفه‌جویی مصرف بنزین با آغاز طرح سهمیه‌بندی خبر داده و عنوان کردند که برای گازسوز کردن خودروها همچون تاکسی‌ها (اعم از اینترنتی و شخصی)، اتوبوس، وانت و … برنامه‌های منسجمی وجود دارد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در این نشست مطرح شد که در بخش نخست اجرای این طرح، برای دوگانه سوز کردن همه تاکسی‌ها اقدام‌هایی انجام شده که این طرح بزودی اجرایی می شود.

با امضای قرارد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بانک ملت،‌قرار است به یک میلیون و 460 هزار خودروعمومی وام بلاعوض برای گازسوز کردن تعلق بگیرد. همچنین در حال حاضر مذاکراتی برای گازسوز کردن خودروهای شخصی نیز در جریان است.

اکنون جایگاه های سی ان جی در سراسر کشور ظرفیتی 40 میلیون متر مکعبی در روز دارند، اما نیمی از این ظرفیت استفاده می شود، بنابراین گازسوز سازی خودروهای عمومی می تواند شرایط استفاده از این ظرفیت خالی را نیز فراهم کند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=12041
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن