بانک-بیمه-بورس

بانک قرض الحسنه مهر ایران و سنت حسنه ازدواج

سید عبدالله میرحسینی-شرع مقدّس اسلام به ازدواج عنايت و تأكيد فوق العاده اى دارد. بطورى كه پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم) مى فرمايند:«هيچ چيزى نزد خداوند محبوبتر از ازدواج نيست» و همچنین از حضرت امير المؤمنين (عليه السلام) نقل است: «ازدواج كنيد، كه همانا ازدواج كردن سنت رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) است كه همواره مى فرمودند: هر كسى كه دوست دارد از سنّت من تبعيت كند، همانا «ازدواج كردن» از سنّت من است.»

متاسفانه امروزه، با تغییر سبک زندگی و ترویج یافتن فرهنگی غلط، زندگی مجردی، تجمل گرایی، دوستی‌های ناپایدار و همچنین ازدواج‌های موقت بدون آنکه با فرهنگ ایرانی-اسلامی همخوانی داشته باشد، در بخشی از جوانان باب شده است. در حالی که نوع سبک زندگی پیامبران و امامان معصوم (ع) را می‌توانیم بهترین الگوی زندگی قرار بدهیم.

از آنجایی که ازدواج یکی از رویدادهای مهم زندگی است و از نظر اجتماعی به عنوان پیوندی با ثبات و هدفمند میان زن و مرد شناخته می‌شود، بانک قرض الحسنه مهر ایران از زوج های جوان برای خرید جهیزیه و تشکیل زندگی مشترک حمایت می کند. کمک به ازدواج و تامین جهیزيه جوانان يكي از موارد مورد توجه اين بانك در سياستگذاري هاي اعتباري بوده و از ديرباز نيز در دستور كار قرار گرفته است. بر همین اساس در این سال ها تسهیلات ازدواج همواره يکي از با اهميت ترين بخش هاي تسهيلاتي بانک مهر ايران بوده و از آغاز سال 1392 تا پایان 1399 این بانک تعداد 303هزار و 493 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش بیش از 32هزار و 496 میلیارد ریال پرداخت کرده است. بانک مهر ایران در سال های گذشته به جهت کسب بيشترين سهم از كل تسهيلات پرداخت شده قرض الحسنه ازدواج در طرح ضربتي، مورد تقدير بانك مركزي نیز قرار گرفته است.

با توجه به شرايط سخت اقتصادي کنونی، وجود بانك قرض الحسنه مهر ايران بيش از پيش احساس مي شود؛ چرا كه خدمات، طرح هاي تسهيلاتي و سياست هاي اعتباري بانك قرض الحسنه مهر ايران در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و بهبود شاخص هاي اجتماعي است. بانك قرض الحسنه مهر ايران خاستگاهی مردمي دارد و بدون شك تقويت آن منجر به تقويت مردم خواهد شد؛ پس چه خوب است كه مديران بخش هاي دولتي و خصوصي آستين هاي همت را بالا بزنند و به اين بانك براي جذب منابع بيشتر قرض الحسنه كمك كنند. بدون ترديد قدرتمند شدن بانك مهر ايران و بانك هايي از اين دست مي تواند منجر به افزايش قدرت بخش عظيمي از جامعه با استفاده از خدمات و طرح هاي تسهيلاتي حوزه قرض الحسنه شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=74477
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن