اقتصادیبانک-بیمه-بورس

بانک عامل بخش مسکن صندوق زمین و ساختمان را در بورس فعال کند

معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد گفت: بانک عامل بخش مسکن از ابزارهای بازار سرمایه همچون راه اندازی صندوق زمین و ساختمان و انتشار اوراق صکوک استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک عامل بخش مسکن، عباس معمارنژاد در مراسم معارفه سید محسن فاضلیان عضو جدید هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن گفت: به دلیل نیاز به حضور فردی متبحر و با سابقه در حوزه تأمین مالی و تأمین سرمایه بنا شد وی به سمت عضو هیأت مدیره بانک مسکن منصوب شود.

وی افزود: بانک عامل بخش مسکن برای تبدیل شدن به یک بانک توسعه‌ای نباید صرفاً متکی به منابع کوتاه مدت و نرخ‌های بالا باشد بلکه باید بتواند با استفاده از ابزارهای بازار سرمایه همچون راه اندازی صندوق زمین و ساختمان و انتشار اوراق صکوک و سایر راهکارها بسترهای مناسبی را برای تأمین مالی فراهم کند.

معاون بانک، بیمه و امور شرکت‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی همچنین رسیدگی و پیگیری موضوع حاکمیت شرکت‌ها، رسیدگی به فعالیت‌های کمیته‌ها، حسابرسی، ریسک جبران خدمات و همچنین اهمیت بخشی و توجه ویژه به امور نظارتی را از دیگر ضرورت‌ها برشمرد.

معاون امور بانکی وزارت اقتصاد تأکید کرد: استراتژی‌ها و راهبردهای بانک مسکن باید به صورت جدی دنبال شده و اهداف تعیین شده در قالب این استراتژی‌ها و راهبردها محقق شود.

وی همچنین بر پیگیری فعالیت‌های مرتبط با گسترش بانکداری دیجیتال و الکترونیک به عنوان یک مأموریت مهم تاکید کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=13190
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن