فرهنگی

بازی‌های کودکان درقرنطینه برنده بزرگ‌

کووید-۱۹ بیشترین سود صنعت گیمینگ را برای نینتندو به ارمغان آورد و با فاصله زیاد آن را از رقبا پیش انداخت.

به گزارش  مهر به نقل از ورایتی، در حالی که دوستداران گیمینگ و تکنولوژی دارند با شور و شوق کنسول‌های در راه پلی‌استیشن۵ و ایکس‌باکس سری اکس را با هم مقایسه می‌کنند، در دوران پاندمی، هیچیک از این دو سیستم نتوانسته به اندازه نینتندو سوئیچ از خانه ماندن مردم و نیاز کلی به ارتباط اجتماعی مجازی سود ببرد.

این ضرورتاً تقصیر مایکروسافت یا سونی نیست. ۲۰۲۰ سال پایانی برای کنسول‌های نسل فعلی آن‌ها است و بنابراین از قبل انتظار می‌رفت که آن‌ها با کاهش فروش سخت‌افزار مواجه باشند. همچنین، فروش سخت‌افزار حالا تازه دارد به درجات نرمال خود بازمی‌گردد. البته فروش کل صنعت ویدئو گیمینگ هنوز در بالاترین میزان از ۲۰۰۹ تا به حال است.

کنسول فعلی نینتندو بر خلاف رقبای خود خارج از چرخه است و در نتیجه وسط جنگ مستقیم بین سونی و مایکروسافت قرار نمی‌گیرد. نینتندو سوئیچ در سال ۲۰۱۷ بیرون آمده (پلی‌استیشن۴ و اکس‌باکس وان فصل چهارم ۲۰۱۳ منتشر شدند) و توانست مقدار فروشی بسیار بیشتر از کنسول قبلی نینتندو داشته باشد. به گفته این شرکت، تا آخر ژوئن امسال بیش از ۶۱ میلیون دستگاه نینتندو سوئیچ فروخته شده و این در حالی است که کنسول وی یو که سال ۲۰۱۲ بیرون آمده بود، کمتر از ۱۴ میلیون دستگاه فروخت.

در حال حاضر نینتندوسوییچ تا حدود زیادی به عنوان یک کنسول همراه در کنار پلی‌استیشن یا اکس‌باکس دیده می‌شود و از وضعیت هیبریدی خود به عنوان یک سیستم گیمینگ خانگی و قابل حمل که می‌توان آن را دست گرفت، سود می‌برد. علاوه بر این، مجموعه عناوین اختصاصی مناسب کودک آنکه شامل «سوپر ماریو»، «افسانه زلدا» و «پوکمون» می‌شود باعث شده نینتندو سوئیچ برای والدینی که می‌خواهند کودکان خود را در دوران قرنطینه سرگرم نگه دارند، بسیار جذاب‌تر باشد.

تمام این‌ها می‌تواند توضیح دهد که چرا نینتندو تنها پلتفرم گیمینگی است که توانسته در فصل اول سال ۲۰۲۰ رشد قابل توجهی داشته باشد. این در حالی است که اکس‌باکس یک افزایش فروش عملاً نامرئی ۲ درصدی داشت و سود پلی‌استیشن کم شد.

پلی‌استیشن قابل توجه‌ترین رشد را در فصل دوم ۲۰۲۰ تجربه کرد، اما دلیلش هیچ ربطی به سخت‌افزار نداشت. همانطور که خود سونی هم اقرار کرده، فروش سخت‌افزار در فصل دوم کاهش داشت. اما فروش سونی اینتراکتیو انترتینمنت تقریباً کاملاً به خاطر فروش نرم‌افزار بود که تا حدود زیادی به خاطر بازی اختصاصی «آخرین بازماندگان ما ۲» بود که در پایان فصل بیرون آمد. همچنین بازی «روح سوشیما» هم پیش‌فروش خود را آغاز کرد و جولای در دسترس کاربران قرار گرفت.

این در تضاد کامل با نینتندو قرار دارد که شاهد افزایش فروش چشمگیر سخت‌افزارهای سوئیچ خود طی هر دو فصل تحت تأثیر پاندمی کووید -۱۹ بود. البته نینتندو هم در زمینه فروش نرم‌افزار ضعیف عمل نکرد و توانست در عناوین اختصاصی خود فروش خوبی داشته باشد.

در حالیکه سونی و مایکروسافت آماده آغاز رقابت خود در فصل چهارم سال با انتشار کنسول‌های جدید می‌شوند، نینتندو محتوای اختصاصی بیشتری در راه دارد تا بتواند عملکرد خوب خود را تا پایان سال میلادی ادامه بدهد. با وجود اینکه هیچکس نمی‌توانست پیش‌بینی کند ۲۰۲۰ ما را به کجا می‌برد، به نظر می‌رسد که تصمیم نینتندو مبنی بر عدم انتشار سخت‌افزار جدید در کنار رقبای بزرگ خود مشخصاً به بهترین نحو ممکن جواب داده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=40242
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن