یادداشت

بازهم خودکار قرمز و اینک باشگاه سپیدرود!

چنان که در خبرها آماده بود باشگاه سپیدرود رشت به علت مشخص نبودن مالکیت و عدم ثبت شرکتی و نداشتن هیات مدیره و بسته بودن پنجره نقل و انتقال و … اجازه ورود به مسابقات لیگ را که از روز یکشنبه آینده شروع می شود ندارد. با عنایت به وضعیت بحرانی باشگاه و زمزمه هایی مبنی بر تجمع اعتراض آمیز هواداران سپیدرود ، لازم می دانم به چند نکته اشاره کنم:
۱- طی چند سال گذشته از سوی اداره کل ورزش و جوانان مالکیت باشگاه ۱۵ بار دست بدست شده است و این مالکیت چرخشی و ابزاری و سیاسی، خسارات فراوانی به سپیدرود وارد کرده است.
۲- سپیدرود مسایل مغفول مانده ای دارد که باید به صورت ساختاری حل شود. باز شدن پنجره نقل و انتقالات، تامین بخشی از هزینه ها، بازی در عضدی، حفظ سپیدرود و ایجاد آرامش در تیم مسایل مهمی هستند اما مهم تر از همه اینها حل مشکل مالکیتی سپیدرود است اما مدیرکل ورزش استان توانایی حل مشکلات ان را ندارد.
۳-من در یادداشت های گذشته ، تاکید کردم که اصلی ترین مشکل سپیدرود، مالکیت است که گروگان دوگانه بیات – علی کریمی شده است‌ اداره کل ورزش قانونا می تواند این موضوع را از طریق آیین نامه های داخلی، طرح موضوع در دستگاه قضایی و یا شورای تامین حل و فصل نماید. من توجیه نمی شوم چرا اداره کل ورزش و جوانان در حل این مسئله تاخیر می کند.
۴- در سال گذشته بیش از ۱۰ جلسه در فرمانداری رشت و با حضور مدیران ذی ربط تشکیل شد اما نتیجه اش وضعیت کنونی بحرانی سپیدرود است و این امر وزن و توانایی مدیریت ورزش استان را جهت حل مشکلات جامعه ورزش اشکار می کند.
۵- برای حل مشکلات سپیدرود تاکنون هزینه های اعتباری، مالی و اجتماعی زیادی توسط مسئولان و هواداران شده است و صرفا با نهایی شدن موضوع مالکیت، این زحمات و تلاش ها نتیجه بخش خواهد بود.
۵- با مشخص شدن مساله مالکیت ، سپیدرود سازمان خواهد یافت، درآمدها و هزینه ها منطق واقعی پیدا می کنند، اسپانسرینگ شکل می گیرد، برنامه ریزی انجام می شود. دخالت ها پایان می یابد و می شود به آینده امیدوار بود اما وقتی مدیریت ورزش استان از حل این مساله عاجز است به این معنی است که سیاسی کاری های مدیرکل ورزش به بن بست رسیده است.

* نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=78492
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن