یادداشت

ای کاش ناکارآمدی و سومدیریت جرم بود

چند روز قبل در باره سفر احتمالی وزیر ورزش به گیلان یادداشتی منتشر کردم و شنیده ها حاکیست سلطانی فر، پایان هفته به گیلان خواهد آمد ؛ بنابراین، فرصت را مغتنم می شمارم و به چند نکته در خصوص وضعیت ورزش گیلان اشاره می کنم:
۱- اخیرا در یکی از گروه های واتساپی، یادداشتی از سوی یک عضو ستاد اقای رئیسی در گیلان در باره مدیرکل ورزش منتشر شده بود که نکات حایز اهمیتی داشت. در این نوشته چنین امده بود :
” خاک بر سر مدیران …، آقای صاحب استخر ورزشی در انتهای گلسار رشت یک فرد غیر بومی سال ها بواسطه رابطه و رانت با نماینده اسبق رشت و وزیر بی کفایت ورزش و جوانان … دست مدیرکل ورزش را گرفته … در دفتر وزیر بی لیاقت بست نشسته تا حکم‌ مدیرکلی این خانم بسیار پرحاشیه را گرفته و باتمامی مخالفت ها به مردم شریف رشت تحمیل نموده است… متاسفانه جوانان تحصیلکرده و ورزشکار، مانند آقای ابراهیم عطایی با داشتن مدرک فوق لیسانس مدیریت ورزش…می بایست ظالمانه نگهبان سرویس بهداشتی یک شهر کوچک در گیلان باشد… می بایست به همراه وزیر … به میز محاکمه و پاسخگویی و‌ مجازات کشاند تا عدالت اسلامی اجرا و عدل برقرار گردد … و اموالی که از راه نامشروع و غیر متعارف بدست آورده مصادره و به صندوق جوانان ورزشی جویای کار واریز گردد…”
۲- براساس آیین نامه های موجود نمی توان بیش از دو دوره سرپرستی در هیت های ورزشی افراد را نگاه داشت اما خوب است وزیر از مدیر برند وزارتخانه اش بپرسد چرا هیات ورزش پهلوانی بعد از اتمام چهار سال ، باز حکم سرپرستی گرفت و دو دوره سرپرستی اش تمدید شده و انتخابات برگزار نشده است. برخوردهای سلیقه ای و خلاف مقررات تا چه زمانی باید ادامه یابد؟ چه کسی اعتراض ورزش کاران باستانی را می شنود؟
۳- موارد زیادی وجود دارد که نه تنها نشانه ناکارآمدی و سومدیریت مدیرکل ورزش و جوانان استان است بلکه باعث تضییع حقوق بیت المال شده است که ذیلا به بخشی از آنها اشاره می شود:
تخریب استخر مدرن و اموال به یغما رفته کوثر گلسار و عدم بازسازی آن به نفع رفیق شفیق وزیر
تخریب ورزشگاه عضدی و تختی انزلی و ناتوانی در بازسازی آن و ناراضی سازی جامعه فوتبال
وضعیت در حال نابودی ورزشگاه سردار جنگل رشت و سالن ۶ هزار نفری رشت
جذب غیرقانونی بیش از ۷۰ نفر در قالب پروژه های عمرانی
نابودی باشگاه داماش گیلانیان
مداخله در باشگاه سپیدرود به دستور نماینده قبلی و رد صلاحیت شده رشت و عدم تعیین تکلیف مالکیتی این باشگاه
ضعف نظارت و عدم وجوه واریزی ماده ۸۸ از سوی ادارات شهرستان ها به حساب خرانه و شکایت علیه آنان
به عنوان یکی از عاملان شیوع کرونا در گیلان به علت برگزاری مسابقات وزنه برداری در دهه فجر در رشت به تصریح رییس جمهور
تضعیف بنیه تخصصی و مدیریتی اداره کل، هیات های ورزشی و کاهش اعتبار و جایگاه ورزش گیلان
اداره ورزش استان به صورت سلیقه ای و بر اساس منافع گروه های ذی نفوذ از جمله نمایندگان
۴- آیا می شود مدیرانی ناکارآمدی چون مدیریت ورزش استان را که نه براساس صلاحیت و شایستگی بلکه رانت و رابطه بر ورزش گیلان تحمیل شدند و باعث تحمیل خسارت های فراوان هم شدند به اتهام ناکارآمدی و سومدیریت به میز محاکمه کشید؟ چرا مردم باید هزینه باندبازی و مهره چینی فلان مدیر ارشد یا نماینده را بدهند؟
۵- وزیر ورزش در زمان تصدی استانداری گیلان خسارت زیادی به مردم زد که نمونه مشخص آن بحران برف و واگذاری های مساله دار کارخانجات ابریشم و ایران الکتریک و … است و با تحمیل یک مدیر ضعیف و پرحاشیه و رانتی به ورزش گیلان، کارنامه ناموفق خود را تکمیل کرده است.

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=73703
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن