سیاسی

ایران و جمهوری آذربایجان بر توسعه روابط تاکید کردند

در دیدار "جواد جهانگیرزاده " سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با "جیهون بایرام اف " وزیر امورخارجه این کشور توسعه روابط و همکاری‌های تهران - باکو مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، بایرام اف در این دیدار که امروز (سه شنبه) به مناسبت پایان ماموریت جهانگیرزاده صورت گرفت، از توسعه روابط و همکاری‌های برادرانه جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام، حمایت متقابل و دوستی تاریخی ابراز رضایت کرد.

وی با اشاره به همکاری دو کشور در مسائل و روابط چندجانبه‌ای و منطقه‌ای، از موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص مناقشه “قره باغ” که مبتنی بر حقوق بین‌الملل و حمایت از تمامیت ارضی کشورها است، همچنین از موضع عادلانه ایران در خصوص درگیری‌های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان قدردانی کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به اینکه در مدت ماموریت خود ظرفیت‌ها برای توسعه روابط دو کشور مورد استفاده قرار گرفت، ابراز اطمینان کرد که سفیر جدید ایران هم در تعمیق و توسعه روابط دو کشور از هیج تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.

در این دیدار با تاکید بر حمایت ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و با اشاره به پیام‌های معاون رییس جمهوری و سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص درگیری‌های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت که نگرانی‌های جمهوری آذربایجان نگرانی جمهوری اسلامی ایران نیز می‌باشد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=36509
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن