بانک-بیمه-بورس

ایران معین 1400 ؛ در مسیر توسعه و پیشرفت

نگاهی به وضعیت عملکرد بیمه ایران معین در یک سال گذشته نشان می‌دهد مدیرعامل این شرکت با انجام تحولاتی بنیادین ایران‌معین را از وضعیت حیاط خلوتی بیمه ایران بیرون آورده است.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از فرکانس بیمه ، داریوش محمدی از جمله مدیران تحصیل کرده رشته حسابداری در صنعت بیمه است که فعالیت حرفه‌ای‌اش از مرحله کارشناسی تا مدیریت بیشتر در حوزه‌های مالی، برنامه و بودجه و حسابرسی بوده است. فضای ذهنی محمدی در مدیریت بیمه ایران معین بیش از هرموضوعی درگیر محاسبه سود و زیان است، به همین خاطر اعداد و ارقام بخش عمده مصاحبه‌ها و گفتگوهایی منتشر شده از او در رسانه‌ها را تشکیل می‌دهد.
مدیر جوان بیمه ایران معین در حدود ۱۵ ماه مدیریت این شرکت تغییرات وسیعی در ساختار مالی و بیمه‌گری آن به وجود آورده که در نوع خود برای یک شرکت دولتی جالب توجه است. تغییرات محمدی در ایران‌معین این شرکت را از حالت حیاط خلوتی بیمه ایران به شرکتی چابک و رقابتی در حوزه بیمه‌گری تبدیل کرده است..
سهم ۲۰ درصدی از قرارداد اتکایی پرسود
شرکت تحت مدیریت محمدی در اواخر سال ۹۹ با مشارکت در قرارداد اتکایی بیمه درمان خانواده های معظم شهدا، در سود فعالیت‌های بیمه‌گری این قرارداد سهیم شده است. این قرارداد اتکایی تا سال ۱۳۹۸ منحصرا در اختیار بیمه مرکزی بود اما بعد از ابراز تمایل شرکت‌های دیگر، بیمه مرکزی اجازه داد تا شرکت‌های دیگر برای سهیم شدن در این اتکایی به بیمه دی مراجعه کنند. بعد از این بود که ایران معین برای کسب سهم خود را از این قرارداد با بیمه دی وارد مذاکره شد و بالاخره بعد از مذاکرات فراوان توانست۲۰ درصد از این قرارداد اتکایی را از آن خود کند.
منفعت ۱۸ میلیارد تومانی
جذابیت قرارداد اتکایی با بیمه دی به دلیل محدود بودن سقف خسارت پرداختی در آن است؛ به این صورت که در پرداخت خسارت، شرکت‌های بیمه‌گر اتکایی تا سقف فقط ۹۰ درصد سهیم هستند و بالاتر از این رقم مسئولیتی درباره خسارت ندارند.
این در حالی است که بدلیل سود ۱۳۰۰ میلیارد تومانی بیمه دی در سال ۹۹ بنظر می رسد آن شرکت سال مالی گذشته خود را با ضریب خسارت زیر ۹۰ درصد به پایان برده ، ایران معین و محمدی مطمئن شده اند که در قرارداد اتکایی سودده صنعت بیمه شریک شده‌ اند. هر چند این قرارداد تا چندسال پیش یکی از قراردادهای زیان ده صنعت بوده و مشخصا بیمه ایران از آن خاطره خوبی ندارد اما صورت‌های مالی منتشر شده بیمه دی در کدال نشان از مدیریت کارآمد قرارداد در بیمه دارد بگونه ای که بیمه دی در سال ۹۹ در ردیف پرسود ترین شرکتهای بیمه قرار گرفته است.
علاوه بر این شرکت بیمه‌گر اتکایی از تامین اعتبار مالیاتی این قرارداد هم می‌تواند بهره‌ ببرد. به این صورت که چون موعد تسویه مالیاتی ۸ ماه بعد از اتمام قرارداد است، بیمه‌گر ۲۰ ماه بعد از اتمام قرارداد می‌تواند از سود عایدی این اعتبار آن هم در این شرایط تورمی استفاده کند.

ایران معین
ایران معین 1400 ؛ در مسیر توسعه و پیشرفت

کاهش ۱۵ درصدی سهم ثالث از کل پرتفو
شرکت تحت مدیریت محمدی سهم ۴۸ درصدی بیمه‌های شخص ثالث از کل پرتفویش در سال ۱۳۹۸ را به ۳۳ درصد در پایان سال ۱۳۹۹ رسانده اما این کار را نه اصطلاحا با “فشار به شبکه فروش برای عدم ثالث فروشی” بلکه با سنگین کردن وزنه پرتفوهای دیگر مانند انرژی انجام داده است. ایجاد توازن در پورتفو و کاهش ۱۵ درصدی سهم ثالث در بیمه ایران معین رکورد محسوب می شود. گذشته از این ایران معین در سال ۱۳۹۹ به لحاظ حق بیمه تولیدی رشد چهار برابری را تجربه کرده تا بتواند وارد باشگاه ۱۰۰۰ میلیاردی‌های صنعت بیمه شود.
چهار مجمع و دو افزایش سرمایه دریک سال
ایران‌معین دوران محمدی تنها در سال ۱۳۹۹ چهار مجمع برگزار کرده که در دو مجمع آن دو بار افزایش سرمایه داده، در یک مرحله از این افزایش سرمایه‌ها، سرمایه ایران‌معین از ۲۵۰ میلیارد به ۴۰۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم از ۴۰۰ به ۵۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این وی در آخرین نشست خبری خود از افزایش مجدد سرمایه این شرکت از ۵۶۰ میلیارد به حداقل ۸۰۰ میلیارد تومان تا اواخر تابستان امسال خبر داده است.

سرانه‌ حق بیمه تولیدی منحصر درصنعت بیمه
علاوه بر دستاوردهای درخشان مالی، مدیرعامل بیمه ایران معین در حوزه بهره وری و اثربخشی نیروی انسانی هم اصلاحات خوبی را در این شرکت انجام داده است. بر اساس آمارهای موجود سرانه حق بیمه تولیدی در دوران محمدی از ۱.۹ به ۶.۶ میلیاردتومان (بیش از سه برابر) رسیده که تا لحظه تنظیم این گزارش در صنعت بیمه مطلوبترین نسبت است..
تعداد پرسنل شرکت در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل از آن کمتر از ۸ درصد افزایش پیدا کرده، این در حالی است که تعداد اعضای هیات مدیره از ۲نفر موظف به ۵نفر موظف افزایش پیدا کرده است.
با احتساب تعداد نفرات مامور به این شرکت، افزایش نیروهای شرکت در حد کمتر از ۳ درصد است که نشان می دهد محمدی اساس فعالیت‌های خود را در ایران معین بر استفاده از پتانسیل نیروهای داخلی این شرکت قرار داده است.

کاهش ۵درصدی نسبت هزینه‌های اداری
بهینه سازی در استفاده از ظرفیت‌های داخلی ایران معین از کاهش هزینه‌های اداری و عمومی نسبت به حق بیمه تولیدی در این شرکت مشهود است. بر این اساس هزینه‌های اداری ایران معین نسبت به حق بیمه تولیدی از ۱۰ درصد در سال۱۳۹۸ به ۵ درصد در سال ۱۳۹۹ رسیده است.
بدون “بند شرط”
گذشته از اینها با اینکه داشتن بند شرط در گزارش های حسابرسی برای همه شرکت‌های بیمه کاملا عادی است، بر این اساس شرکت ایران معین تنها شرکت بدون بند شرط صنعت بیمه به تشخیص سازمان حسابرسی بوده است.
نبود بندهای شرط در گزارش سازمان حسابرسی به این معنا است که صورت‌های مالی ارائه شده شرکت، کاملا شفاف است. نبود بند شرط در گزارش حسابرس، در تاریخ این شرکت بی نظیر و در بین همه شرکت‌های بیمه نادرمی‌باشد.
فروش ۱۷هزار بیمه نامه با طرح “مهر ایران معین”
بر اساس آمارهایی منتشر شده ازعملکرد ایران معین، نمایندگان این شرکت با طرح “مهر ایران معین” که از ابتکارات محمدی است از آذرماه ۱۳۹۹ توانسته‌اند حدود ۱۷ هزار بیمه نامه با حق بیمه ای معادل ۲۷ میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه بفروشند که تا زمان تنظیم این گزارش نسبت خسارت این طرح کمتر از ۱۰درصد است.
بر این اساس اگر به طور میانگین ۱۰ درصد از این حق بیمه تولیدی سهم کارمزد نمایندگان باشد، ۱۰۰ نماینده فعال در این طرح حدود ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کارمزد برای پرتفوی جدید دریافت کرده‌اند. این رقم جدای از پرتفوی پیشین نمایندگان ایران معین است.
درحالی که به دلیل ظهور کرونا و تعطیل شدن بسیاری از کسب و‌کارها، شبکه فروش بسیاری از شرکت‌های بیمه از وضعیت بوجود آمده آسیب دیده‌اند، تیم مدیریتی محمدی در ایران معین به واسطه ابتکار “طرح مهرایران معین” به معیشت نمایندگان خود کمک کرده‌اند. در کنار اینها داریوش محمدی سعی کرده با پروژه‌ای کردن خدمات اداری در طرح “مهر ایران معین” و تعیین مدیر پروژه برای طرح، بروکراسی‌های معمول را کاهش دهد تا خدمت رسانی به نمایندگان این شرکت سریع‌تر انجام شود.
ورودبه فرابورس، به زودی
محمدی و هیات مدیره ایران معین با فراهم کردن مقدمات کاردرتکاپوی ورود به فرابورس هستند که بر اساس شنیده‌ها احتمالا به زودی این شرکت وارد فرابورس خواهد شد.ازآنجا که بیمه ایران معین از محل وجوه بیمه‌گذاران تاسیس شده، طبق قانون واگذاری این شرکت در بازار سرمایه بلامانع است.
سناریوی تبلیغات ایران‌معین درتلویزیون
در سال ۱۳۹۹ با تصویب هیات مدیره، بیمه ایران معین برای اولین بار تبلیغات تلویزیونی اختصاصی خود در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را کلید زد. هر چند در سالهای قبل، ایران معین برای بیمه های زندگی”مان” تبلیغات تلویزیونی داشت، اما با ارجاع بیمه های زندگی به بیمه ایران در سال ۱۳۹۶ این شرکت دیگر فرصت حضور در تلویزیون را پیدا نکرده بود.
با آغاز طرح “مهر ایران معین”، قرارداد مستقیمی به ارزش ۵ میلیارد تومان با صدا و سیما بسته شد که در موفقیت این طرح و معرفی شرکت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اثرگذاربوده است. با تبلیغات تلویزیونی احیای بازار در این مناطق بطور نسبی انجام شده به طوری که افزایش فروش شرکت، رضایتمندی نمایندگان و شعب ایران معین در مناطق آزاد و ویژه را به دنبال داشته است.ایران معین در سال ۹۹ و بنا به درخواست نمایندگان شرکت، تبلیغات محیطی را هم در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام داده است.

جهش ۱۰۹ میلیارد تومانی در تولید حق بیمه
در مجموع نتیجه اقدامات تیم جدید مدیریتی ایران معین در پرتفوی این شرکت نمود پیدا کرده است، پرتفوی مستقیم ایران‌معین در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۹۴ میلیارد تومان بوده که این شرکت در سال ۱۳۹۹ با رشد ۵۶ درصدی، پرتفوی مستقیم خود را به رقم ۳۰۳ میلیارد تومان رسانده، رشدی که با توجه به محدود بودن فضای بیمه‌گری در مناطق آزاد نوعی رکورد برای ایران ‌معین به حساب می‌آید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=74194
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن