کارآفرینی

ایجاد 490 هزار فرصت شغلی مددجویی در کشور

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: طی مدت برنامه ششم توسعه ۴۹۰ هزار فرصت شغلی مددجویی توسط این نهاد حمایتی در کشور ایجاد شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین، سیدمرتضی بختیاری در دیدار با استاندار آذربایجان غربی افزود: در حوزه اشتغال، کمیته امداد معتقد است که ایجاد درآمد پایدار از طریق اشتغال مولد، موثرترین اقدام برای توانمندسازی مددجویان به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: طی یک سال گذشته ۱۷۲ هزار و ۳۶ فرصت شغلی مستقیم و ۶۸ هزار و ۸۱۰ فرصت شغلی غیر مستقیم برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شده و این نهاد ۳۴ درصد کل اشتغال کشور را برعهده داشته است.

وی، رشد کمک‌های مردمی به کمیته امداد در حوزه‌های مختلف طی یک سال گذشته را نشان‌دهنده سرمایه اجتماعی بالای این نهاد در سطح جامعه دانست و افزود: در این مدت ۴۷ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال کمک مردمی توسط این نهاد جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با قدردانی از حمایت های استاندار آذربایجان غربی از برنامه های کمیته امداد به اهمیت نظارت و ارزیابی طرح‌های اشتغال مددجویان اشاره کرد و گفت: اطلاعات طرح‌های اشتغال در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل رصد و پایش است و نظارت بر این طرح‎ها با فعال شدن سامانه نظارت، افزایش می‌یابد.

بختیاری ادامه داد: امسال بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال جامعه هدف از محل تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، منابع اشتغال روستایی و تسهیلات اشتغال شبکه بانکی اختصاص یافته که با تخصیص این اعتبارات، امسال ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=45827
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن