کارآفرینی

ایجاد 3518 شغل توسط بنیاد برکت در استان همدان

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: مجموع مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت در دو شهرستان اسدآباد و نهاوند و 63 روستای استان همدان تا پایان سال جاری به 3 هزار و 518 شغل خواهد رسید.

به گزارش تفاهم آنلاین، رضا راضی‌زاده خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در سال گذشته 396 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را با اعتبار کل 386 میلیارد ریال در استان همدان به بهره‌برداری رسانده که باعث ایجاد یک‌هزار و 118 فرصت شغلی شده است.

وی درباره فعالیت‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد در استان همدان برای سال 99 نیز توضیح داد: برای امسال نیز ایجاد 800 طرح اشتغال‌زایی در دستور کار است که 2400 شغل را برای متقاضیان به دنبال خواهد داشت.

راضی‌زاده، حجم کل سرمایه‌گذاری برای ایجاد این تعداد شغل جدید را 720 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: 8 مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در حال خدمت‌رسانی در مناطق روستایی و محروم استان همدان هستند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره رسته‌های شغل‌های ایجاد شده و در دستور کار نیز توضیح داد: پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، پرورش مرغ، تولید فرش دستبافت، کشت گیاهان دارویی و مشاغل فنی و خدماتی به ترتیب بیشترین سهم را از مشاغل بنیاد در استان همدان دارند.

وی با بیان اینکه مناطق روستایی و کم‌برخوردار تمامی 31 استان کشور تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد  برکت قرار دارند، گفت: بنیاد تا پایان سال 98، 40 هزار طرح اجتماع‌محور را در مناطق محروم و روستایی راه‌اندازی کرده که باعث ایجاد 120 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در این مناطق شده است.

راضی‌زاده با اشاره به اینکه بنیاد برکت در سال 99 نیز به دنبال راه‌اندازی 60 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور است که ایجاد 180 شغل را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: بنیاد در 242 شهرستان و 8 هزار روستای 31 استان کشور در زمینه ایجاد مشاغل خرد و خانگی فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از طریق بنیاد برکت و با هدف ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای سطح زندگی و توزیع عادلانه‌ امکانات و فرصت‌ها، نهضت ایجاد اشتغال را در مناطق محروم و روستایی کشور راه‌اندازی کرده است.

گفتنی است؛ بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) 519 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با اعتبار یک‌هزار و 657 میلیارد ریال در مناطق محروم استان همدان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=55628
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن