کارآفرینی

ایجاد 300 شغل توسط بنیاد برکت در شرق مازندران

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: مشارکت اقتصادی و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در شهر نکا، باعث ایجاد 300 شغل مستقیم و غیرمستقیم برای اهالی این شهرستان محروم شرق استان مازندران شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین، هادی جوهری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری 160 میلیارد ریالی بنیاد برکت در شرکت پارس کاغذ نکا، جمع‌آوری روزانه 60 تن مواد زباله کارتن از سطح شهر و کمک به محیط زیست را در پی داشته است.

همچنین این شرکت تولیدکننده انواع کاغذهای فلوتینگ، لاینر و شبه کرافت از بازیافت ضایعات کاغذ (قابل استفاده در تولید ورق کارتن و صنایع بسته‌بندی) 70 میلیارد ریال صادرات به کشورهای ترکمنستان و عراق داشته است.

وی یادآور شد: شرکت مشارکتی بنیاد برکت، قابلیت تولید 16 هزار تن محصول را در سال دارد و استانداردهای ایزو 9001، 14001 و 18001 را دریافت کرده است.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با اشاره به افتتاح شرکت مشارکتی بنیاد برکت توسط رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آذرماه سال گذشته گفت: این شرکت تا قبل ورود بنیاد برکت تا آستانه ورشکستگی پیش رفته بود، به طوری ‌که عدم بازپرداخت تسهیلات و بدهی‌ها، صاحبان سهام را بر آن داشت تا با فروش شرکت و تسویه بدهی‌ها به فعالیت شرکت جهت کاهش زیان انباشته خاتمه دهند.

جوهری افزود: با مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت، این شرکت توانست جانی دوباره بگیرد، به‌طوری که بر اساس آمار استخراج شده از صورت‌های مالی اکنون در وضعیت توسعه‌ای قرار گرفته است؛ برای مثال فروش شرکت از بدو ورود بنیاد برکت از 27 میلیارد ریال در پایان سال 98 به 359 میلیارد ریال رسیده است.

وی اظهار کرد: نیروی انسانی شرکت نیز از 23 به 60 نفر به طور مستقیم و 300 نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم افزایش یافته و یک امنیت شغلی مناسب را در منطقه به سهم خود ایجاد کرده و به نوعی توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی را به ارمغان آورده است.

به گفته جوهری، با اجرایی شدن فازهای پیش‌بینی شده برای ارتقای خط تولید، ظرفیت تولید شرکت مشارکتی بنیاد برکت از 30 تن به 45 تن در روز خواهد رسید.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت بیان کرد: بنیاد برکت با هدف محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی اجتماعی با 400 بنگاه و کارگاه تولیدی و صنعتی با ظرفیت ایجاد شغل برای 200 هزار نفر مشارکت اقتصادی داشته و به میزان 60 هزار میلیارد ریال در این واحدها سرمایه‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد: این بنیاد همچنین بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مبنی بر عدم تصدی‌گری، پس از طی دوران مشارکت، از 270 بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار نموده است.

جوهری خاطرنشان کرد: بنیاد برکت تا به امروز 3 هزار و 844 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را با حجم سرمایه‌گذاری 5 هزار و 785 میلیارد ریال در استان مازندران به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=57411
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن