اقتصادیکارآفرینی

ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی در استان مرکزی

به گزارش تفاهم آنلاین؛محمدتقی آبایی هزاوه روز پنجشنبه بیست و دوم اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی کار بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی و عملکرد بانک‌ها در خصوص تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه مربوط به مددجویان تحت پوشش کمیته امدا  و سازمان بهزیستی انجام شد.

وی در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی، افزود: تاکنون ۳۱۵ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته که نسبت به رقم ابلاغی که ۳۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود، افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و فاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: تا به امروز دو هزار و ۶۹۸ طرح با رقم ۴۰۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل با پیش بینی پنج هزار و ۵۰۲ فرصت شغلی معرفی شده است.

آبایی بیان کرد: از تعداد طرح‌های معرفی شده، دو هزار و ۳۲۳ طرح با رقم ۳۱۲ میلیارو ۳۰۰ میلیون تومان با پیش بینی ۴۴۷۲ فرصت شغلی در بانک‌ها مصوب شده که ۱۰۰ درصد رقم ابلاغی به استان است.

وی اضافه کرد: از طرح‌های مصوب شده، دو هزار و ۲۶۳ طرح با رقم ۲۸۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان منجر به عقد قرارداد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و فاه اجتماعی استان مرکزی تاکید کرد: معادل ۱۰۰ درصد تعهدات اشتغال روستایی در استان مرکزی در بانک‌ها مصوبه داریم که ۹۰ درصد آن پرداخت شده است.

آبایی در خصوص تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه با بیان اینکه این تسهیلات مربوط به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است گفت: در کمیته امداد ۷۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط ۱۲ بانک عامل به استان ابلاغ شده که تا به امروز ۷۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معادل ۹۷ درصد تخصیص پیدا کرده و همچنین کمیته امداد دو هزار و ۴۰۷ مددجو را جهت دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی کرده است که خوشبختانه تا به امروز ۱۶۵۰ مددجو موفق به دریافت ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات شده‌اند.

وی ادامه داد: در سازمان بهزیستی نیز ۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به استان ابلاغ شده که ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معادل ۸۲.۵ درصد تخصیص داشته و ۶۶۰ مددجو توسط سازمان بهزیستی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند. تاکنون ۶۰۱ مددجو موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و فاه اجتماعی استان مرکزی در خصوص مشاغل خانگی استان تصریح کرد: در این راستا ۴ میلیارد ۶۰۰ میلون تومان تسهیلات قرض الحسنه در بانک رفاه و بانک توسعه تعاون پیش بینی شده بود که تا به امروز ۳۸۵ نفر متقاضی به این بانک ها معرفی و ۳۱۸ نفر سه میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=17580
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن