کارآفرینی

ایجاد بیش از 4 هزار شغل توسط بنیاد برکت در هرمزگان

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: تا پایان سال جاری 1354 طرح اشتغال‌زایی اجتماع محور در مناطق محروم و روستایی استان هرمزگان به بهره برداری می‌رسد که ایجاد 4 هزار و 62 شغل خرد و خانگی را به دنبال دارد.

به گزارش تفاهم آنلاین، مرتضی نیازی اظهار داشت: تا به امروز 968 طرح با 2 هزار و 904 اشتغال توسط بنیاد برکت به بهره‌برداری کامل رسیده و 386 طرح دیگر نیز در شرف افتتاح است.

به گفته وی، شهرهای بشاگرد، میناب، قشم و سیریک و 64 روستای استان هرمزگان تخت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور این بنیاد قرار دارند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت از فعالیت 8 مجری و تسهیل‌گر این بنیاد در استان هرمزگان خبر داد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری کل برای راه‌‎اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق محروم استان 910 میلیارد ریال است.

نیازی در تشریح رسته‌های شغلی ایجاد شده در مناطق محروم استان هرمزگان بیان کرد: بیش از نیمی از کسب‌وکارهای ایجاد شده در زمینه مشاغل فنی و خدماتی است و پرورش دام سبک، تولیدی پوشاک، صنایع دستی، کشت گیاهان دارویی، صنایع دستی و پرورش شتر و آبزیان به ترتیب بیشترین سهم را از شغل‌های برکت در هرمزگان به خود اختصاص می‌دهند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: 48 درصد از کارآفرینان بنیاد برکت در استان هرمزگان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد: بنیاد تا به امروز 90 هزار طرح اجتماع‌محور را در مناطق محروم و روستایی کشور راه‌اندازی کرده که باعث ایجاد 270 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در این مناطق شده است.

نیازی یادآور شد: برای راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی 81 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت در 275 شهرستان و 7 هزار و 480 روستا در 31 استان کشور در زمینه ایجاد مشاغل خرد و خانگی فعالیت می‌کند.

نیازی اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از طریق بنیاد برکت و با هدف ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای سطح زندگی و توزیع عادلانه‌ امکانات و فرصت‌ها، نهضت ایجاد اشتغال را در مناطق محروم و روستایی کشور راه‌اندازی کرده است.

گفتنی است؛ بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یک‌هزار و 687 طرح را در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات با اعتبار 2 ‌هزار و 549 میلیارد ریال در مناطق محروم استان هرمزگان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=60043
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن