گیلان

اکبرزاده: دهیاران در توسعه روستاها نقش موثری دارند

مدیرکل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان گیلان، یکی از راهبردهای موثر در توسعه همه‌جانبه پایدار نواحی روستایی را استفاده از مشارکت و توانمندی‌های دهیاران و روستائیان برای عمران و توسعه مناطق روستایی در همه ابعاد عنوان کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد اکبرزاده در دیداری که سیدکاظم دلخوش – نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با وی داشت، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های در دست اجرای بنیاد مسکن در سطح شهرستان صومعه سرا بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح و همکاری دهیاری‌ها، روند توسعه روستاها را در سطح استان سرعت بخشید.

حمایت‌های مسئولین علی الخصوص نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در جهت تخصیص به موقع اعتبارات جهت پیشبرد برنامه‌ها از انتظارات دستگاهای اجرایی و بنياد مسكن می‌باشد.

وی با بیان اینکه شاخص ملی اجرای طرح ‌هادی  50 درصد می باشد، اظهار کرد: این شاخص در شهرستان صومعه سرا 48 درصد است و در 69 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان اجرا گردیده است.

دلخوش – نماینده مردم شهرستان صومعه سرا نیز در این دیدار ضمن قدردانی از عملکرد بنیاد مسکن اظهار داشت: هم اكنون شاهد تحولات بسيارخوبي در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خصوص در حوزه‌هاي عمرانی، تهیه و اجراي طرح‌هادي در روستاها هستيم.

وی گفت: از زمان شکل‌گیری این نهاد مقدس، بنیاد مسکن با فعالیت گسترده خود توانسته چهره روستاها را دگرگون کند، تا جایی که این مساله در بسیاری از روستاهای این استان مشاهده می‌شود.

نماینده مردم شهرستان صومعه سرا ادامه داد: رسیدگی به امور و توسعه روستاها و کارهای زیربنایی صورت گرفته در آن باعث شده تا امروز ما شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم و مردم نیز تمایل زیادی برای ادامه زندگی در این مناطق یافته‌اند.

د، فعالیت بنیاد مسکن در روستاها را یک حرکت جهادی دانست. بررسي وضعيت اجراي پروژه‌هاي عمراني در روستاهای شهرستان صومعه سرا و ميزان اعتبارهاي لازم در اينخصوص و همچنين تعامل و همكاري بيشتر ساير دستگاه‌هاي اجرايي با اين نهاد از ديگر موارد مطرح شده در اين ديدار بود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=68776
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن