بین الملل

اوپک پلاس به بدبینی پالایشگاه های نفت خورد

به گزارش ایسنا، اوپک پلاس برای بالا بردن هر چه سریعتر قیمتهای نفت آرام و قرار ندارد اما بلندپروازیهای این گروه در کوتاه مدت با ضعیف شدن مجدد مصرف سوخت روبرو خواهد شد.

در بحبوحه افزایش نگرانیها نسبت به رشد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و دور جدید قرنطینه، مازاد نرخ بنزین و دیزل نسبت به نفت خام طی چهار هفته گذشته از ۲۳ ژوئن ثابت بوده است.

بهای معاملات آتی هر بشکه بنزین آمریکا برای تحویل در سپتامبر روز پنج شنبه به سطحی کاهش یافت که کمتر از هشت دلار با نفت برنت اختلاف داشت در حالی که این اختلاف قیمت در اواخر ژوئن ۱۱ دلار بود.

حاشیه سود بنزین که طی سه ماه گذشته با گشایش اقتصادهای بزرگ جهان از قرنطینه، قوی شده بود، از ۲۳ ژوئن نزولی شده است. حاشیه سود دیزل هم در طول پاندمی ثابت بود اما روند صعودی ملایم آن در هفته های اخیر متوقف شده است.

انتظارات اولیه برای بهبود سریع و کامل تقاضا جای خود را به نگرانیها نسبت به دوره طولانی تولید پایین و اشتغال اندک می دهد.

مصرف بنزین در آمریکا طی سه هفته گذشته با وضع مجدد محدودیتهای رفت و آمد در مواجهه با موج جدید ابتلا، تقریبا ثابت بوده است. حتی پیش از موج اخیر افت تقاضا، پالایشگاههای نفت در آمریکا ناچار شدند از پالایش نفت خودداری کنند و اجازه دهند ذخایر سوخت که در زمان قرنطینه ایجاد شده بودند، توسط بازار جذب شوند.

افت مجدد قیمتهای بنزین و دیزل به پالایشگاهها نشان می دهد که ممکن است دوباره مجبور شوند نرخ پالایش را کاهش دهند تا از رشد ذخایر جلوگیری کنند.

پالایشگاهها بین اوپک پلاس که می خواهد مازاد ذخایر نفت را هر چه سریعتر کاهش داده و قیمتها را بالا ببرد و تقاضای ضعیف برای بنزین و دیزل در بازار گرفتار شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، تا زمانی که بحران ویروس کرونا تحت کنترل درآید یا سیستم حمل و نقل روند عادی خود را ازسربگیرد، قیمتهای نفت برای افزایش پایدار مشکل خواهند داشت.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=34900
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن