بین الملل

اولیانوف: آمریکا باید گام اول در احیای برجام را بردارد

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین می‌گوید آمریکا باید اولین گام را در احیای توافق هسته‌ای ایران بردارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی می‌گوید آمریکا باید اولین گام را در خصوص احیای توافق هسته‌ای ایران بردارد.

میخائیل اولیانوف با درج پیام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص رد پیشنهاد محمد جواد ظریف، در حساب توئیتری خود آورد: امیدوارم این ارزیابی اشتباه باشد. در غیر این صورت ما شاهد آتش جاه طلبی‌های بی حاصل خواهیم بود. طرف مقابل (آمریکا) باید اولین قدم را بردارد. راه به ناکجاآباد می‌رود.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد وقت آن رسیده که ایران و آمریکا اقداماتی هماهنگ در مسیر احیای کامل برجام صورت دهند.

وزیر خارجه ایران روز دوشنبه پیشنهاد مکانیسمی جهت هماهنگ سازی اقدامات تهران و واشنگتن در خصوص برجام را ارائه کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه در اظهاراتی بار دیگر پیش شرط بازگشت به برجام را پیش کشید و گفت: همانطور که رئیس جمهور بایدن گفته است، در صورتی که ایران به تبعیت کامل از برنامه جامع اقدام مشترک بازگردد، مذاکره روی میز است و ما آماده خواهیم بود این کار را انجام دهیم. ایالات متحده آمادگی لازم را برای تصمیم گیری در مورد توافق هسته‌ای ایران ندارد و آمریکا برای بازگشت همزمان آماده نیست و ایران ابتدا باید به توافق عمل کند.

ند پرایس با بیان اینکه موضع آمریکا را در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران تغییر نکرده است، عنوان کرد: تهران باید اولین اقدام را قبل از آمادگی واشنگتن برای پیوستن به برجام انجام دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای بازگشت همزمان به برجام گفت: ایالات متحده آماده است که در مسیر دیپلماسی قدم بگذارد اگر ایران این توافق را کاملاً از سر بگیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=62336
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن