یادداشت

« مدیریت دانش »

انقلاب ارتباطات اهمیت مدیریت دانش را افزایش داده است .توسعه پایگاه های داده و گسترش اینترنت به شرکت ها این امکان را داده تا بتوانند جهانی فعالیت کنند اما فعالیت جهانی نیاز به کارکنان دانشی دارد که پیچیدگی و حساسیت بیشتری را برای رهبری و مدیریت می طلبد. برای تبدیل شدن به یک مدیر الکترونیکی موفق شرایط و ویژگی هایی لازم است که مهترین آنها و بهترین آنها اینگونه هستند.

سرعت: در جهان امروز سریع بودن بسیار بهتر از بزرگ بودن است باید بروکراسی را کنترل و مهارکرد چون تغییرات روز افزون انتظارات وسلیقه‌ای مشتریان و مصرف کننده و… منجر به کوتاه شدن تاریخ مصرف شده است .

کارکنان خوب:  منابع انسانی مهمترین ورودی های سازمان است. سازمان های امروزی به نیروی های کمتراما با کیفیت تر نیازمندند کارکنانی با استعداد و مهارت و نگرش های تازه درخصوص کار در خانه نیاز مدیران امروز است.

صداقت: صداقت اساس موفقیت و استراتژی کلیدی جذب مشتری

مهارتهای همکاری: اینترنت فرصت های جدیدی را برای همکاری در اختیار تیم ها و شرکت ها قرار می دهد با استفاده از برون سپاری ارزش افزوده محصولات و خدمات خود را افزایش داد

نظم: اینترنت چیزی جز فرایندها، پروتکل ها و برنامه های استاندارد منظم نیست کلیه مراحل ارتباط با مشتری را بر اساس اصول منظمی سازماندهی کند تا حداکثر بهره‌وری را کسب شود.

ارتباط قوی: با توجه به سرعت تغییرات و پیچیدگی محیط رقابتی استراتژی های ارتباطی یکی از مهمترین استراتژی های  هر سازمان است.

مهارت های مدیریت محتوا: اساس و و شالوده وب سایت های تمام شرکت های الکترونیکی اطلاعات است متاسفانه بسیاری از مدیران مدیریت سایت های تجاری را نمی داند و یا نمی تواند یک سایت را به خوبی طراحی و اداره نمایند.

تمرکز بر مشتری: در دنیای رقابتی امروز فرصت های جدیدی برای رقابتی کردن اطلاعات شرکتها با مشتریان ایجاد شده تغییر نگرش مدیران از استخدام به نگهداری بالندگی کارکنان تولید محور به ارائه خدمات و از بازار انبوه بازار های سفارشی ومنحصر به فرد.

مدیر الکترونیکی باید بیش از توجه به محصول و مدیریت فرآیند، بر مشتری تمرکز نماید و این مسئله جز با تقویت کانال های ارتباطی و بهبود استراتژی های اطلاعاتی امکان پذیر نیست.

برای دستیابی به مدیریت دانش  باید از همه دانش‌ها به خوبی و به موقع استفاه کرد چون مدیریت دانش درحال تغییرات بسیار عمده ای است باید به روز بود و به روز استفاده کرد.

*قربانعلی تنگ شیر- مدرس دانشگاه

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=85211
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن