اقتصادی

انسداد ۳۶۵ راه فرعی و روستایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری با بیان این که امروز استان‌های مازندران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اردبیل، گیلان، گلستان و سمنان بارش برف و باران دارند، گفت: در حال حاضر هیچ کدام از راه‌های شریانی کشور به دلیل بارش برف و باران مسدود نیست.

اکبری ادامه داد: البته تعدادی مسیر وجود دارد که از چند ماه پیش به دلایل گوناگون مسدود شده اند و بسته بودن آنها ارتباطی با بارش‌های اخیر ندارد.

وی با تاکید بر این که هیچ گونه راه مسدود شریانی نداریم، تصریح کرد: تمام راه‌های شریانی که به دلیل جاری شدن سیل بسته شده بودند تا دیشب به طور کامل بازگشایی شد. محور ایرانشهر، کهنوج به بندرعباس، میامی_جاجرم و محور تایباد از جمله محورهایی بودند که بازگشایی شدند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان این که اکنون ۱۵ محور فرعی مسدود در کشور وجود دارد، توضیح داد: این محورها عمدتاً در استان‌های کرمانشاه، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان و کرمان واقع شده اند با این وجود اکثر راه‌های مسدود در جنوب کرمان در محدوده رودبار و کهنوج و نیز در سیستان و بلوچستان قرار دارند.

اکبری افزود: حدود ۳۵۰ محور روستایی مسدود در سه استان هرمزگان، کرمان و ایرانشهر وجود دارد و عمده ترین خسارت سیل نیز در این سه استان بوده است.

به گفته اکبری حدود ۹ هزار کیلومتر جاده در این سیل آسیب دیده است و حدود ۵۶۰ دستگاه پل و ابنیه فنی نیز دچار خسارت شده اند. همچنین از ابتدای جاری شدن سیل، ۵۵۰ راه بازگشایی شده است.

او با اشاره به اقدام‌هایی که در خصوص بازگشایی جاده‌ها انجام شده است، اظهار کرد: از ابتدای شروع این حادثه ۸۹۰ دستگاه ماشین آلات و هزار و ۳۰۰ نفر از نیروهای راهداری مشغول کمک به هموطنان و باز کردن جاده‌ها هستند. هم اکنون مشکل خاصی وجود ندارد و دغدغه ما بازگشایی راه‌های فرعی و روستایی است که در استان‌های مختلف در حال انجام است.

او عنوان کرد: نماینده تام الاختیار سازمان راهداری نیز در کرمان حضور دارد و پس از بازدید از محورهای استان سفارش‌هایی برای بازگشایی هر چه سریع‌تر راه‌های فرعی رو روستایی انجام داد. در این راستا ۲۵ قطعه لوله ۱۲ متری برای محور رودبار و کهنوج خریداری خواهد شد و تعدادی ماشین آلات نیز به جنوب کرمان اعزام می‌شوند و کاربازگشایی محورها را ادامه می‌دهند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=18750
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن