اقتصادی

انجام بیش از یک میلیون بازرسی در 4 ماهه سال 99

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به یک میلیون و 354 هزار و 719 بازرسی در چهار ماهه ابتدایی سال 99، از نظارت ویژه بر بازار کالاهای اولویت‌دار خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، عباس تابش با اعلام تشدید بازرسیها بر بازار کالاهاو اقلام اساسی مردم ، به آمار بازرسی سازمانهای صمت استانها طی چهار ماهه اول امسال اشاره کرد و افزود : در مدت مذکور یک میلیون و 354 هزار و 719 مورد بازرسی در قالب طرحهای مختلف نظارتی در سراسر کشور انجام شده است.

وی هدف از اجرای این طرحهای نظارتی را بررسی قیمتها ، جلوگیری از دپوی کالاها و اقلام ضروری و پایش عملکرد فعالان اقتصادی در سطح بازار دانست و بیان کرد : آمار بازرسیهای انجام شده طی این مدت نشان می دهد از این تعداد یک میلیون و 222 هزار و 792 مورد مربوط به کالاهای اساسی و استراتژیک شامل فرآورده های پروتئینی ، مواد لبنی ، شکر ،لوازم خانگی و … می باشد که پرونده متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی ، جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه طی این مدت روند بازرسی از اصناف در جلوگیری از تخلفات به خوبی انجام و ‌بر اساس قانون با هر گونه گرانفروشی و احتکار به شدت برخورد می‌شود، تصریح کرد : از مجموع بازرسیهای انجام شده در سطح کشور ، 131 هزار و 927 مورد مربوط به احتکار و امتناع از عرضه کالا بوده است .

تابش گفت: در نتیجه این بازرسیها 82 هزار و 654 مورد تخلف شناسایی که پرونده متخلفین جهت بررسی سریع به شعب رسیدگی کننده تعزیرات استانها ارسال شده است.

رییس سازمان حمایت ، تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف ، شکایت خود را به سامانه ۱۲۴ و یا ستادهای مستقر در سازمانهای صنعت، معدن و تجارت اطلاع داده و مطمئن باشند در کوتاهترین زمان ممکن به شکایت آنها رسیدگی خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=39904
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن