استان هاخراسان جنوبی

انتفاع مردم از راه اندازی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت در استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم استان از سود و انتفاع شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت برخوردار می شوند.

رضا بهنام- خراسان جنوبی- معتمدیان با بیان این مطلب در جلسه آزادسازی سهام عدالت شرکت سرمایه گذاری استان و نماد بورسی آن خاطر نشان کرد: اهمیت این موضوع، نحوه فعالیت شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت و نحوه بهره مندی افراد از سود این شرکت باید به اطلاع عموم مردم برسد.

وی با تأکید بر اهمیت این موضوع و سودی که برای مردم به همراه دارد، متذکر شد: آمادگی کامل را داریم تا با بکارگیری تمامی ظرفیت ها به این جریان ورود کنیم و جزو اولین استان هایی باشیم که در این طرح دولت، مشارکت می کنیم.

استاندار تصریح کرد: یکی از مباحث بسیار مهمی که به فرمان رهبر معظم انقلاب و با تدبیر دولت در سال ۹۹ اجرایی شد، موضوع آزادسازی سهام عدالت بود که علیرغم همه مشکلات و فشارهای اقتصادی، در حال اجرایی شدن است.

معتمدیان تأکید کرد: در استان نیز با هم افزایی همه دستگاه ها نسبت به تسریع امور در تحقق این مهم گام برخواهیم داشت تا در بازه زمانی تعیین شده کلیه برنامه های این حوزه بموقع عملیاتی شود.

وی ادامه داد: مهمترین بخش در این برنامه، ثبت نام سهامداران در سامانه سجام است که باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها، مطبوعات و صدا و سیما به درستی اطلاع رسانی شود.

به گفته وی، آگاهی بخشی و افزایش سطح دانسته های مردم درخصوص اهمیت این موضوع و انتفاعی که به همراه دارد باید با ظرافت و به صورت مرحله به مرحله به اطلاع عموم برسد.

استاندار در ادامه از ۴۸ هزار شهروندی گفت که سهام عدالت دارند اما به دلیل وارد نکردن شماره شبای حساب بانکی خود، تا این لحظه، ریالی از سود سهام را دریافت نکرده اند.

معتمدیان تأکید کرد: حجم مبلغی که با شناسایی این افراد و دریافت شماره شبا به حساب بانکی آنها واریز می شود، ۲۳ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به دارایی ۹ هزار میلیارد تومانی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت در استان، خاطرنشان کرد : با توجه به این که، خراسان‌جنوبی در حال توسعه است، این مبلغ می تواند با سرمایه گذاری در طرح های مختلف استان، درآمدزایی خوبی برای مردم به همراه داشته باشد.

به گفته وی، زمینه های تجارت بین الملل، فرآوری محصولات کشاورزی، گردشگری و معادن در استان ریل گذاری شده که اثرات مطلوبی برای مردم به دنبال خواهد داشت.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این جلسه به تشریح اهمیت شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت پرداخت و گفت: با عنایت به این که ۸۰ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی از مشمولین سهام عدالت هستند، این استان در اولویت برنامه های وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار دارد.

عسکری خاطرنشان کرد: شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان‌جنوبی پذیره نویسی بورس شده و در این زمینه به نسبت دیگر استان ها پیشرو می باشد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر آزاد سازی سهام عدالت، تصریح نمود:با این اقدام مردم اختیاردار سهام خود هستند و می توانند نسبت به نحوه سرمایه گذاری آنها تصمیم گیری نمایند.

شایان ذکر است: فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و همچنین معتمد عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز به همراه جمعی از مدیران کل استان در این جلسه حضور داشتند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=41525

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن