اقتصادی

املاک ۱۹ شرکت زیرمجموعه شرکت عمران شهرهای جدید در ایستگاه بورس

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید از برنامه برای عرضه املاک و زمین های ۱۹ شرکت زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در سراسر کشور از طریق بورس کالای ایران خبر داد.

به گزارش تسنیم، صادق اکبری ضمن اعلام این خبر در خصوص برنامه عرضه یک باب واحد تجاری در فاز 2 شهر جدید پردیس در روز 29 مرداد ماه جاری در تالار فرعی بورس کالا اظهار داشت: شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در کل کشور 19 شرکت زیر مجموعه دارد که این شرکت ها دارای حجم زیادی املاک و زمین هستند که بعد از آماده سازی و پذیرش در بورس کالای ایران به خریداران عرضه خواهند شد.

وی افزود: نکته مهم در خصوص این عرضه ها این است که در روش برگزاری مزایده ی دارایی و اموال شرکت های زیر مجموعه به روش سنتی، مجبور به فراخوان و درج آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار و سایت ها و سامانه های مربوطه بودیم تا اطلاعات این اموال به نحو شایسته به دست همه افراد و متقاضیان خرید برسد اما با ورود به بورس کالا این مشکل برطرف شده است.

وی با اشاره به اجرای قانون توسعه ابزارهای مالی به کمک بورس کالا گفت: این قانون فرصت بهره گیری از ظرفیت های بورس کالای ایران را برای فروش اموال مازاد فراهم کرده تا همه دستگاه ها اعم از دولتی و خصوصی بتوانند برای عرضه اموال و دارایی های مازاد خود از این بستر معاملاتی استفاده کنند.

اکبری تاکید کرد: طی نشست های متعددی که با مسئولان بورس کالا برگزار شد و با بررسی چارچوب ها و قوانین موجود، فرصت برای عرضه این دارایی ها فراهم شده است. به طوری که 13 مردادماه جاری یک باب واحد تجاری در شرکت عمران شهر جدید پردیس در بورس کالا پذیرش شد تا شرایط این عرضه هم برای ما به عنوان عرضه کننده و هم برای متقاضیان خرید شفاف شود.

از مسیر بورس، فروش ها شفاف می شود

وی با اشاره به رشد و گسترش فرهنگ سرمایه گذاری در بازار سرمایه و بورس طی ماه های اخیر با آزادسازی سهام عدالت و افزایش تعداد صدور کدهای بورسی جدید، گفت: این روند گسترش فرهنگ سرمایه گذاری در بورس در بین مردم لزوم در اختیار داشتن دانش به روز را نیز ایجاد می کند و مقرر شد ما نیز از ظرفیت های بورس کالا به عنوان یک بازار مبتنی بر مکانیسم حراج استفاده کنیم تا در حوزه دارایی های خود شفافیت را به ارمغان بیاوریم. با این روش می توانیم به گسترش بیش از پیش فرهنگ سرمایه گذاری در بورس نیز کمک کرده و قاعده هرم سرمایه گذاری در این بازار را افزایش دهیم تا در حوزه املاک نیز شاهد شفافیت و رقابت خریداران و کشف قیمت واقعی تر و عادلانه تری باشیم.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در خصوص آثار و نقش عرضه ملک در بورس کالا در شفافیت معاملاتی و کشف قیمت واقعی و عادلانه تصریح کرد: به طور قطع تداوم چنین عرضه هایی در بورس کالا کمک می کند تا قیمت واقعی دارایی ها کشف شده و براساس ارزش ذاتی و متناسب با ارزش واقعی خود در یک فضای رقابتی به فروش برسد. حال آنکه در یک بازار بسته امکان انحصار در یک سمت خرید و یا فروش وجود دارد که این ایراد در بازار وسیع و رقابتی مثل بورس مشاهده نمی شود. همچنین ممکن است در روش مزایده های سنتی، متقاضیانی که در دنیای مدرن فعال هستند، از جراید و روزنامه ها برای کسب اطلاعات و اخبار استفاده نکنند و همین امر به انحصار ورود عده ای خاص به روند مزایده دامن می زند. به این ترتیب بهره گیری از روش های معاملاتی مدرن که در دنیا نیز از آنها استفاده می شود یک الزام است و ما نیز الزاما و اجبارا باید به سمت این روش ها برویم.

سایر ارگان ها نیز برای شفافیت به بورس بیایند

وی افزود: در بستر بورس کالا خریداران واقعی راحت تر شناسایی می شوند و بدون شک عرضه یکی دو مورد ملک در این بازار کفایت نمی کند. از این رو، ما درصدد عرضه سایر دارایی ها و املاک شرکت های زیرمجموعه خود هستیم و تجربه خود را از این عرضه ها مستندسازی کرده و در اختیار سایر ارگان ها و نهادها و نیز رسانه ها قرار خواهیم داد تا دیگر مجموعه ها نیز از این بستر شفاف برای واقعی تر شدن ارزش دارایی های خود بهره ببرند.

اکبری در خاتمه سخنان خود اظهار کرد: این مجموعه اقلام مختلفی از دارایی ها شامل زمین و املاک ساخته شده با کاربری های مسکونی، تجاری و سایر کاربری های عمومی در اختیار دارد که پس از بررسی و انجام فرآیندهای مربوطه همگی در بورس کالا عرضه خواهند شد تا عموم مردم بتوانند برای خرید آنها وارد رقابت شوند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=40633
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن