بانک-بیمه-بورس

امضای تفاهم نامه تامین مالی زنجیره ای بنگاه های اقتصادی

تفاهم نامه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و هفت بانک عامل با موضوع تامین مالی زنجیره ای تولید با حضور وزرای اقتصاد، صمت، رییس کل بانک مرکزی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیران عامل بانک های ملت، ملی، صادرات، تجارت، پارسیان، صنعت و معدن و مسکن به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین، دکتر صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه موضوع تامین مالی تولید از اصلی ترین اولویت های نظام بانکی است اظهارداشت: با اجرایی شدن طرح تامین مالی زنجیره تولید نیاز به نقدینگی واحدها کمتر می شود و در نتیجه آن فشار بر سیستم بانکی کاهش خواهد یافت و شاهد بهبود ترازنامه بانک ها خواهیم بود.
صالح آبادی با تاکید بر اینکه در این طرح به جای تمرکز صرف بر نقدینگی بر ابزارهای اعتباری تکیه خواهد شد گفت: سیاست مهم این است که از انحراف منابع بانکی در بازارهای غیر تولیدی و سفته بازانه جلوگیری و هدایت اعتباری در تولید محقق شود.
در ادامه جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشکر از بانک مرکزی و بانک های عامل در کار مشترک به منظور کمک به تولید گفت: امروز شاهد یک کار مشترک و هماهنگ هستیم و این مثالی  مناسب و عینی برای هماهنگی تیم اقتصادی است
در آیین امضای تفاهم نامه، وزیر امور اقتصاد و  دارایی هم با تشکر از همکاری  بانک مرکزی و وزرات صمت این کار مشترک را نمونه هم افزایی بین بانک ها و وزارت صنعت،معدن و تجارت خواند و گفت: امیدواریم این اقدامات و همکاری ها حلقه ای برای زنجیره مقاومت در برابر تحریم ها و برای تولیدکنندگان در شرایط کنونی اقتصادی که تحت فشار تحریم های ظالمانه است کمکی مفید باشد.
دکترخاندوزی تامین مالی زنجیره تولید را منتج به ارزان کردن هزینه تولید و سامانه مند کردن اعطای اعتبارت به بنگاه های تولیدی و اقتصادی خواند.
در این جلسه دکتر آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با اشاره به اینکه امروز روز بزرگی در تحول و جهت گیری هدایت اعتباری در تولید است گفت: بانک ها مدت زمان زیادی درگیر این مسئله بودند که خوشبختانه با  تلاش های بانک مرکزی  و ایجاد اداره تامین مالی زنجیره تولید گام های اولیه و اساسی در این زمینه برداشته شد.
براساس این گزارش، رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک ملت نیز به عنوان یکی از بانک های عامل در اجرای این طرح مهم و راهبردی در این جلسه حضور داشت و تفاهم نامه مشترک را امضا کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=80552
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن