یادداشت

المپیک و وزیر بی کفایت ورزش

۱- از همه قهرمانان کاروان ورزش ایران که سهمیه المپیک گرفتند و در آوردگاه توکیو و در نبردهای نابرابر حضور یافتند و مدال گرفتند و یا ناکام شدند، تشکر می کنم. ورزشکاران ما زحمت کشیدند و با کمترین امکانات مبارزه کردند و مردم ما هم قدردان قهرمانان خود هستند.
۲- علت ناکامی کاروان ورزشی ما فراوانند. ساختار ناکارامد وزارت ورزش و جوانان ، بی کفایتی وزیر سیاسی کار ورزش، کمیته ملی باندباز المپیک، فدراسیون های ناکارامد، انتصابات باندی مدیران کل ورزش استان ها، ناتوانی در پشتیبانی از ورزشکاران اعزامی و … از جمله مهم ترین علل ناکامی کاروان ورزشی ایران هستند.
۳- اگر به وضعیت ورزشکاران اعزامی گیلان به المپیک، نگاهی بیاندازیم مشخص می شود که برای حمایت از این قهرمانان کم لطفی های فراوانی شد. مدیرکل ضعیف و رانتی ورزش گیلان، چرا باید منصوب می شد و چرا باید حفظ می شد؟ نتیجه حفظ این برند وزیر برای ورزش گیلان چه بود؟ و چرا مردم گیلان باید تاوان چنین مدیری را می داد؟ و …
۴- ورزش گیلان در دوران سلطانی فر، وزیر بی کفایت ورزش به شدت آسیب دید. مدیری ضعیف و ناتوان منصوب شد .هیات های ورزشی سیاسی چیده شدند. کارشناسان و مدیران ورزشی استان بایکوت شدند. ورزش قهرمانی به محاق رفت. بودجه های ورزشی، مهندسی شد. باشگاه ها، فراموش شدند. قهرمانان تحقیر شدند. استخدام های غیرقانونی رواج یافت و ورزش گیلان به کما رفت و …
۵- وقتی سازمان ورزش کشور، تخصصی اداره نمی شود. وقتی در مجامع انتخاباتی، روسای فدراسیون ها نه براساس برنامه محوری و تخصص گرایی بلکه بر مبنای دیدگاه وزیر انتخاب می شوند . وقتی رییس کمیته ملی المپیک نه براساس تخصص بلکه مناسبات سیاسی انتخاب می شود و … آیا باید انتظار داشت که ورزش ایران در میدان های بین المللی ، موفقیتی بدست اورد؟
۶- یکی از مهم ترین حوزه هایی که بایستی در دولت حجت السلام رییسی ، باز ساماندهی شود، ورزش کشور است. انتخاب وزیری متخصص و محبوب در جامعه ورزشی، حذف مدیران چسبیده به ورزش، اعتبار بخشی به فدراسیون ها، فساد زدایی از ورزش ، انتخاب مدیران متخصص و سالم در ستاد وزارتخانه و استان ها و … از جمله موضوعاتی است که باید در ورزش کشور مورد توجه قرار گیرد.

* نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=74658
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن