اقتصادیکارآفرینی

افزایش 76 درصدی پروژه‌های افتتاح شده در دامغان

به گزارش تفاهم  علی‌اصغر مجد در آئین بهره برداری از معدن مس دیان ‌اظهار کرد: همزمان با دهه فجر امسال ۱۱۶ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان دامغان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به سفر امروز استاندار سمنان به این شهرستان افزود: بخش زیادی از این پروژه‌ها امروز با حضور استاندار، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس و مسوولان استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به افتتاح ۱۱۶ پروژه در بخش های عمرانی و اقتصادی این شهرستان خاطرنشان کرد: همزمان با ایام الله دهه فجر ۱۰۸ پروژه با اعتبار ۵۲۷ میلیارد ریال در بخش عمرانی و هشت پروژه با اعتبار ۲۱۶ میلیارد ریال در بخش تسهیلاتی و اقتصادی به بهره‌برداری می‌رسد.

مجد ادامه داد: با وجود محدودیت‌های اعتباری خوشبختانه پروژه‌های بهره‌برداری شده در ایام الله دهه فجر امسال به نسبت هفته دولت سال جاری از نظر ریالی ۷۶ درصد رشد داشته است.

وی از دامغان به عنوان یکی از شهرستان‌های غنی در حوزه معدنی نام برد و گفت: دامغان از تنوع معدنی بسیار بالایی برخوردار است.
فرماندار دامغان از تلاش برای کاهش خام‌فروشی در معادن این شهرستان خبر داد و گفت: ورود معادن به فرآوری سبب شده تا از خروج مواد خام از کشور جلوگیری شود.‌

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه در شهرستان دامغان ۱۲۹ معدن وجود دارد اضافه کرد: در حال حاضر ۷۱ درصد از این معادن فعال هستند.

وی از بهره‌برداری از معدن بزرگ مس دیان خبر داد و افزود: یکی از ظرفیت‌های ارزشمند شهرستان دامغان وجود ذخایر غنی مس و .. است.
فرماندار دامغان همچنین از غرس نهال به یادبود سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در معدن مس دیان از سوی استاندار سمنان خبر داد و گفت: استاندار سمنان همچنین با خانواده شهدای شهرستان نیز دیدار خواهد داشت.
مجد با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس گفت: خوشبختانه با تلاش مسئولان و همراهی مردم، شاهد فضایی آکنده از همدلی و وحدت در شهرستان هستیم و با تعامل خوبی که وجود دارد شاهد برپایی انتخاباتی پرشور در این حوزه انتخابیه خواهیم بود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=13427
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن