اجتماعی

افزایش ۲ برابری تماس‌های اورژانس در دوران کرونا

رئیس سازمان اورژانس تهران با اشاره به افزایش دو برابری تماس‌های اورژانس در دوران شیوه کرونا در کشورمان گفت: در اورژانس تهران تا روزی ۵۰۰۰ ماموریت نیز رفتیم که ۱۰ تا ۲۰ درصد ماموریت‌های ما برای بیماران کرونایی بود.

به گزارش تسنیم؛ دکتر پیمان صابریان در نشستی به مناسبت چهل و پنجمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی اظهار کرد: در یک سال گذشته تا امروز شرایط متفاوتی داشته‌ایم، از اسفند ماه که دچار اپیدمی ویروس کرونا شدیم در خط مقدم مقابله با این ویروس شرایط متفاوتی پیدا کردیم و تعداد ماموریت‌ها و انتقال بیماران مبتلا به کرونا افزایش یافت.

وی افزود: سکته‌های قلبی و مغزی و تصادفات و ترماهای روزانه مانند قبل وجود داشت و بیماری کرونا نیز باری مضاعف شد و باعث افزایش دوبرابری تماس‌ها نسبت به سال‌های قبل شد.

صابریان با بیان اینکه دیسپج جداگانه‌ای برای مشاوره بیماری کرونا فراهم شد، تصریح کرد: 25 هزار تماس روزانه پاسخ داده شد و در اورژانس تهران تا روزی 5000 ماموریت نیز رفتیم که 10 تا 20 درصد ماموریت‌های ما برای بیماران کرونایی بود.
وی ادامه داد: مایع درمانی، اکسیژن رسانی و تحویل دارو به بیماران مبتلا به کرونا صورت گرفت. کد 247 از سال 95 شروع به فعالیت کرده و کد 724 نیز روزانه 15 تا 20 نفر دچار سکته مغزی را از عوارض سکته در امان می‌دارد و این عوارض و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

صابریان با اشاره به انتقال هوایی مصدومین گفت: روزانه بیش از دو مصدوم را از این طریق را به بیمارستان‌های تهران انتقال دادیم.

وی درباره موتورلانس‌ها گفت: 230 موتورلانس در تهران داریم که زیر 10 دقیقه به بالین بیمار می‌رسند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=45547
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن