اقتصادی

افزایش وام مسکن منتفی شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برنامه‌ای برای افزایش وام خرید مسکن نداریم، گفت: به‌دنبال تمهیدات جایگزین برای مهار قیمت تمام شده مسکن هستیم.

به گزارش تسنیم، محمد اسلامی با بیان این‌که باید افزایش وام مسکن در شورای پول و اعتبار تصویب شود، اظهار کرد:‌ به دنبال تمهیدات جایگزین هستیم تا بتوانیم قیمت‌تمام شده مسکن را مهار دهیم. از آقای رئیس‌جمهوری دستوراتی را گرفتیم که بتوانیم مثلا آهن‌آلات را با نرخ مناسب‌تری تامین کنیم.

وی با اشاره به تفاهم با بنیاد مستضعفان برای تامین نهاده‌های ساختمانی با قیمت مناسب،‌افزود: افزایش قیمت مسکن حباب‌گونه و کُشنده برای همه و ما بوده است. مهم‌ترین گام در ارتباط با کنترل قیمت‌تمام شده است. از این فضای روانی بازار عبور کنیم و مقداری قیمت‌ها مقداری واقعی تر شود تا بتوانیم سر فرصت تصمیمی برای این کار بگیریم.

وی با تاکید بر این‌که نگرانی ما این است اقدامات تورم آفرین را انجام ندهیم، تصریح کرد: اهتمام ما این است که کار را با تدارک بیشتری جلو ببریم، آسیب پذیری را از تورم‌های هیجانی غیرعادی بتوانیم کاهش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره وام ودیعه مسکن گفت: تاکنون 180 هزار پرونده وام ودیعه در بانک تشکیل شده و حدود 60 هزار وام پرداخت شده که روند کُندی دارد که نمی‌توانیم بگوییم بانک مقصر است.

اسلامی تصریح کرد: امیدواریم با همراهی مردم روند پرداخت وام سرعت بگیرید. یک گرفتاری داریم که برخی اظهارنامه یا تمدید قرارداد واقعی نبود. ای کاش این کار را نمی‌کردند و محیط را برای نیازمندان واقعی تنگ نمی‌کردند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=51750
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن