اقتصادیصنعت-معدن-تجارت

افزایش هزینه تولید و صادرات صنایع معدنی در کشور

مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به مشکلات معادن کشور، گفت: صنایع معدنی مشکلات زیاد زیربنایی دارد، یعنی متاسفانه از زیر بنا که بحث مسائل حقوقی معدنی است درگیر بخشنامه‌ها و قوانین دولت هستیم.

او بیان کرد:  نداشتن علوم، فنون و تکنولوژی‌های جدید بعد اکتشاف یکی دیگر از مشکلات معادن است. هم اکنون استخراج با ماشین آلات با بضاعت کم و قدیمی در حال انجام بوده و دولت تمهیدات لازم را برای نوسازی ماشین آلات معدنی قدیمی در سال‌های گذشته انجام نداده است.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران ادامه داد: سال پیش تحریم‌ها سنگین‌تر و سخت‌تر شده و هم اکنون معدن داران برای واردات و نوسازی ماشین آلات مورد نیازشان با مشکل مواجه هستند.

اکبریان با بیان اینکه در بحث سرمایه نیز مشکلاتی داریم، گفت: شرکت‌های خارجی تقریبا هیچ سرمایه‌ای را نمی‌توانند وارد کشور کنند و بانک‌ها به این نوع سرمایه گذاری‌ها علاقه‌ای ندارند؛ وقتی هم سرمایه گذاری می‌کنند بانک‌ها به صورت مستقیم برای خودشان سرمایه گذاری می‌کنند و حاضر نیستند تسهیلات را برای بهره بردار یا استخراج کننده بدهند.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران تشریح کرد:  نتیجه عملکرد‌ دولت باعث شده که هزینه تولید و صادرات در کشور بالا برود و تولید کنندگان هم مواد مورد نیاز خود را گران‌تر  می خرند و نسبت به سال‌های گذشته زودتر تمام شود.

اکبریان تصریح کرد: تولیدکنندگان این حوزه اگر بخواهند صادرات داشته باشند آنقدر هزینه‌ها زیاد است که صرفه اقتصادی مثل سابق برای آن‌ها وجود ندارد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=19632
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن