اقتصادی

افزایش شبکه فیبر نوری و خطوط انتقال و توزیع برق در کشور

به گزارش تفاهم آنلاین، رضا اردکانیان افزود: پروژه‌های افتتاح شده در این ۳ استان با اعتباری باِلغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان انجام شد. وزیر نیرو تلاش برای جایگزینی کابل خودنگهدار به جای شبکه‌های فرسوده را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: جایگزینی کابل خود نگهدار در حفظ محیط‌زیست و سازگاری با مبلمان شهری و حفظ شاخه و برگ درختان بسیار مهم است. اردکانیان افزود: استان خراسان شمالی در این زمینه پیشتاز است و ویترین این کار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون کشورهای همسایه می‌توانند از این دانش در اختیار کشورمان برای اصلاح شبکه‌های خود استفاده کنند.

اردکانیان به پروژه رفع محدودیت‌های تولید نیروگاه نکا اشاره کرد و آن را کاری ارزشمند به خصوص در زمان اوج پیک مصرف توصیف کرد. وی نیروگاه نکا را نماد تلاش، نوآوری، جدیت و سماجت در بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌های موجود دانست و افزود: پروژه افزایش توان عملی این نیروگاه به ظرفیت ۲۳ مگاوات و با سرمایه‌گذاری حدود ۳۳۵ میلیارد ریال انجام شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه اکنون هفته دهم پویش هر هفته #الف – ب – ایران را پشت سرخواهیم گذاشت، ادامه داد: طبق وعده‌ای که داده‌ایم قرار است با وجود همه محدودیت‌ها تاپایان امسال ۲۵۰ پروژه بزرگ صنعت برق، آب و فاضلاب را برای سراسر کشور اجرایی شود.

اردکانیان میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای اجرای این پروژه‌ها را ۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پروژه‌ها در دو سرفصل ساخت وسازها و سازوکارها خواهند بود. وی خاطر نشان کرد: ۳۴ پروژه بزرگ تا اینجای کار در ۱۳ استان کشور با سرمایه‌گذاری حدود ۱۱۲۸۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

این عضو هیات دولت ادامه داد: افتتاح عمده این طرح‌ها با حضور رییس‌جمهوری صورت گرفته است که نشان از اهمیت آنها دارد. اردکانیان گفت: در بخش سازوکارها، از سه طرح مهم کشوری با اعتباری معادل ۱۲۳ میلیارد تومان رونمایی شد که در سه استان خراسان شمالی، خوزستان و مازندران است.

وی ادامه داد: ۴۳ پروژه در هر دو سرفصل ساخت و سازها و سازوکارها به بهره‌برداری رسید که شامل پروژه‌های شبکه فوق توزیع برق مربوط به استان خوزستان، پروژه افزایش توان تولید نیروگاه نکا در استان مازندران و پروژه جایگزینی کامل کابل‌های خودنگهدار با شبکه مسی مربوط به استان خراسان شمالی است. وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه بهینه سازی هر چه بیشتر خدمات رسانی به مشترکان آب و برق در دستور کار مستمر وزارت نیرو است، گفت: ساختار آب و برق کشور روز به روز پاسخ‌گوتر خواهد شد.

افزایش ایمنی شبکه برق با استفاده از شبکه خودنگهدار

در ادامه نیز، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع برق ایران گفت: تاکنون و در دولت تدبیر و امید ۸۰ هزار کیلومتر شبکه خودنگهدار با شبکه مسی جایگزین شده است. «محمدحسن متولی‌زاده» افزود: تعویض این شبکه‌ها علاوه بر کاهش تلفات شبکه در حفظ محیط زیست و سازگاری با محیط شهری حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا پایان امسال علاوه بر استان خراسان شمالی که هم‌اینک اجرایی شده، در شهر تهران، شیراز، استان لرستان و فارس شبکه خودنگهدار اجرایی شود. متولی زاده به افتتاح طرح‌ها در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: استان خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی و به خصوص در تابستان، استانی پُرمصرف در زمینه برق است و در این استان با حمایت استاندار و دیگر مسوولان، در دو بخش احداث و توسعه زیرساخت‌ها و مدیریت مصرف برق تلاش‌های موفقیت‌آمیزی حاصل شده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های توانیر در بخش توزیع که شعار آشتی شبکه برق با شاخ و برگ درختان است، جایگزینی شبکه سیم‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار بوده که استان خوزستان و استان خراسان شمالی در اجرای این پروژه پیشتاز هستند.

مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص مزایای این پروژه گفت: جایگزینی و اصلاح شبکه فرسوده با حفظ محیط زیست، کاهش تلفات غیرفنی، کاهش برق دزدی‌ها، کاهش خسارات و خاموشی‌های ناشی از سرقت سیم‌های مسی، توسعه اشتغال و افزایش ایمنی شبکه برق در حوادث طبیعی و برخورد اجسام از اهداف اصلی و مزایای این طرح است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=32284
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن